دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب دومین درس بزرگ از بورس ایران

کتاب‌های مرتبط

مشاهده همه »
کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب دومین درس بزرگ از بورس ایران

کتاب دومین درس بزرگ از بورس ایران به قلم شهاب سهرابی به معرفی یکی از مهم‌­ترین نکات و از کلیدی‌ترین عوامل در بورس ایران می‌پردازد.

در بخشی از کتاب دومین درس بزرگ از بورس ایران می‌خوانیم:

یکی از مهم‌ترین عواملی که می‌تواند بر روند فعالیت، سودآوری و در نتیجه قیمت سهام شرکت‌ها اثرگذار باشد، سیاست‌های دولت در حوزه پولی، مالی و ارزی است. برای مثال، در صورت افزایش نرخ ارز، آن دسته از شرکت‌های بورس که اغلب محصولات خود را به خارج از کشور صادر می‌کنند، با افزایش سودآوری مواجه خواهند شد، زیرا درآمد حاصل از فروش آن‌ها افزایش می‌یابد، اما در مقابل، شرکت‌هایی که بخش عمده مواد اولیه موردنیاز خود را از خارج کشور تأمین می‌کنند، با افزایش هزینه‌ها و درنتیجه، کاهش سودآوری مواجه شده و ارزش سهام آن‌ها تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

همچنین در صورتی‌ که دولت نرخ سود تسهیلات اعطایی به بنگاه‌های اقتصادی را کاهش دهد، طبیعتاً هزینه تأمین مالی بنگاه‌ها کاهش‌یافته و میزان سودآوری و در نتیجه، ارزش سهام آن‌ها افزایش خواهد یافت. سومین عامل محیطی اثرگذار بر ارزش سهام شرکت‌ها، ترکیب بودجه سالیانه کشور است، زیرا ترکیب بودجه، در واقع جهت‌گیری اصلی دولت در طول سال را نشان می‌دهد.

برای مثال، اگر دولت در بودجه سالیانه خود، برنامه گسترده‌ای برای توسعه صنعت پتروشیمی در نظر گرفته باشد، طبیعتاً به این معناست که شرکت‌های فعال در این صنعت، تحت تأثیر برنامه‌های توسعه‌ای دولت، با رشد قابل‌ توجهی مواجه شوند، همین امر تقاضا برای خرید سهام شرکت‌های پتروشیمی و درنتیجه، ارزش سهام آن‌ها در بورس را افزایش خواهد داد.

کلمات کلیدی: بورس، نکات بورس، نکات طلایی بورس، ترفندهای خرید و فروش سهام، نکات کلیدی بورس، آشنایی با بورس، آموزش بورس pdf، بهترین زمان خرید سهام، راهنمای خرید سهام، آموزش بورس pdf، آموزش بورس از صفر، آموزش بورس به زبان ساده، کتاب آموزش بورس، آموزش بورس رایگان، آموزش بورس، واحد بورس چیست، بازار بورس چیست، بورس چیست pdf،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.