دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب اسطوره‌شناسی آسمان شبانه

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب اسطوره‌شناسی آسمان شبانه

کتاب اسطوره‌شناسی آسمان شبانه نوشته شروین وکیلی، جامعه‌شناس و پژوهشگر تاریخ‌ و فرهنگ ایران است.

ایرانیان، از کهن‌ترین مردمانی بودند که به آسمان نگریستند و بازتابی از باور‌ها و داستان‌های جاری در اطرافشان را بر آسمان منعکس کردند. سنت اخترشناسیِ ایرانی، یکی از کهن‌ترین خوشه‌های دانایی در این زمینه است و جایگاه و نقش ایـرانیان در صورت‌بندیِ آنچه امروز چشمِ اختر‌شناسان در آسمان می‌بیند، بی‌تردید از دستاوردهای سایرِ تمدن‌ها، بزرگ‌تر و موثر‌تر بوده است. این در حالی است که میراث نجوم ایرانی در دو قرن گذشته، هم نادیده انگاشته شده و هم به تدریج از یاد‌ها رفته است.

چرا نام ماه‌های سال به این ترتیب نهاده شده است؟ چرا این نمادهای برای برج‌های دوازده‌گانه انتخاب شده است؟ چرا هفت اختر و دوازده برج با الگوی کنونی به هم متصل شده‌اند؟ چرا پیوند میان چهار عنصر و برج‌ها چنان‌اند که هستند؟ بر چه مبنایی طالع‌بینانِ گذشته سعد و نحس را به برج‌های گوناگون منسوب می‌کردند و با چه استدلالی پیوند میان هر برج با سویه‌ای از زندگی انسانی را برقرار می‌کردند؟ و در ‌‌نهایت اینکه آیا می‌توان معنای تمام این رمزگان را در یک اسطورهٔ یگانه و شناخته شده در کنار یکدیگر گنجاند و روابطشان را تشخیص داد؟ به این ترتیب آیا می‌توان ذهنیت اختر‌شناسان باستانی که این رمزگان را برای اختران و ماه‌ها ابداع کردند را درک کرد؟

اگر در پی پاسخ این پرسش‌ها هستید، این کتاب را از دست ندهید…

کلمات کلیدی: تاریخ ایران، تاریخ ایران باستان، اسطوره شناسی، اخترشناسی، ستاره شناسی، نجوم، اخترشناسان ایرانی، دانلود رایگان کتاب اسطوره‌شناسی آسمان شبانه، اخترشناسان باستانی، اسطوره‌شناسی آسمان شبانه، هفت اختر،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.