دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب نبرد کوروش بزرگ در اوپیس

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب نبرد کوروش بزرگ در اوپیس

دانلود کتاب نبرد کوروش بزرگ در اوپیس اثر مجید خالقیان و کوروش شهرکی، به شبهات و پرسش‌ها پیرامون شورش همزمان با نبرد اوپیس در بابل و سرکوب آن توسط نبونئید پاسخ مستند داده خواهد شد.

یکی از اسناد بسیار مهم و ارزشمند درباره کوروش بزرگ، «رویدادنامه نبونئید» می‌باشد. این رویدادنامه که توسط رویدادنگاران بابلی تهیه شده، با توجه به آنکه هم عصر با کوروش بزرگ نگارش یافته است، مورد استناد پژوهشگران قرار می‌گیرد. از آن جا که این سند بر اساس سال‌های پادشاهی  «نبونئید» (پادشاه بابل) تنظیم شده، به «رویدادنامه نبونئید» مشهور شده است. 

چندی است که در گفته‌ها و نوشته‌های کوروش‌ستیزان می‌بینیم که به یکی از بخش‌های این رویدادنامه استناد می‌شود و این چنین نتیجه می‌گیرند که کوروش بزرگ در اوپیس به قتل عام مردم پرداخت!! در صورتی که با پژوهش‌های عمیق‌تر مشخص می‌شود که چیزی راجع به قتل عام مردم در این رویدادنامه وجود ندارد و در واقع شکست سربازان دشمن توسط کوروش بزرگ در آن آمده است. ترجمه‌های قابل تأمل دیگری هم وجود دارند که این بخش را مرتبط با شورش همزمان با نبرد اوپیس در بابل و سرکوب آن توسط نبونئید می‌دانند.

کلمات کلیدی: دانلود کتاب هخامنشی، جنگ های کوروش، کوروش، کوروش بزرگ، کوروش کبیر، زندگی کوروش کبیر، زندگینامه کوروش کبیر، کتاب کوروش کبیر، سلطنت کوروش، دانلود کتاب زندگینامه کوروش کبیر، سلطنت کوروش، تاریخ ایران، دانلود کتاب تاریخ ایران باستان، تاریخ ایران باستان،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.