دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب پدران آدم

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب پدران آدم

کتاب پدران آدم داستان کوتاهی به قلم صادق هدایت است که با دستمایه قرار دادن موضوع تکامل انسان و تبدیل جامعه‌ی میمون‌ها به انسان در زمان‌های گذشته، ماجرای عشق دو میمون - انسان را پیش روی خواننده قرار می‌دهد.

می‌توان آن را در ردیف داستان‌های فلسفی با درون‌مایه‌های اجتماعی دانست؛ اما از آن‌جا که قرار است فلسفی باشد و بازتابنده‌ی اندیشه‌های هدایت، نمدهای موجود در آن در حد فضاسازی باقی می‌مانند. پدران آدم همان‌گونه که گفته شد بیشتر بیانگر اندیشه‌های هدایت است بنابراین شاید مؤلفه‌های یک داستان خواندنی را کمتر داشته باشد.

در بخشی از کتاب پدران آدم می‌خوانیم:

یکی از شب‌ها، وقتی که مهتاب از لای شاخه‌های در هم پیچیده‌ی درخت‌ها و گله‌های کوچک روی زمین انداخته بود، رنگ آسمان مانند سرب گداخته و ابرهای تیره و خاکستری در کرانه‌ی آسمان به هم مخلوط شده بود و شاخه‌ی کلفت درخت‌ها در تاریکی شکل‌های شگفت‌انگیز به خودش گرفته بود، زندگی شب هنگام جنگل شروع شد.

از دور سایه‌های عجیب و غریب دیده می‌شد که روی شاخه‌ها و علف‌ها می‌لرزیدند و جابجا می‌شدند و به لانه‌های گرم و نرم خودشان می‌رفتند. بته‌ها تکان می‌خورد، در درخت‌ها صدای خش و قش شنیده می‌شد. بته‌ها از وزش باد موج می‌زد، صدای زوزه شغال و ناله گفتار فاصله به فاصله شنیده می‌شد و دندان‌های سفیدشان در تاریکی برق می‌زد.

مثل اینکه دهن‌کجی بکنند، اول صدای خنده‌ی خشکی بود که مو را به تن جانوران راست می‌کرد و بعد به زوزه‌های غم‌انگیز تبدیل می‌شد و با فریاد و فغان‌های ناجور و دور دست جانوران دیگر مخلوط می‌گشت. شبکورهای بزرگ بال‌های استخوانی خود را به هم می‌زدند و ناله‌ی دردناک می‌کردند، پیرها می‌غریدند. از این صدا ترس در دل جانوران جنگل می‌افتاد.

کلمات کلیدی: داستان کوتاه از صادق هدایت، داستان کوتاه، دانلود داستان کوتاه، داستان ایرانی، دانلود داستان ایرانی، دانلود داستان،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.