دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب بانک جامع اطلاعات دارویی

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب بانک جامع اطلاعات دارویی

کتاب بانک جامع اطلاعات دارویی به معرفی انواع گیاهان دارویی و شیمیایی همراه با ذکر خواص آن‌ها به صورت کامل و جامع می‌پردازد.

مواردی مانند نسخه پیچی گیاهی، مرجع کامل داروها، داروهای گیاهی رسمی ایران و خصوصیات اقلیمی گیاهان دارویی را به صورت کامل و جامع مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد.

در بخشی از کتاب بانک جامع اطلاعات دارویی می‌خوانیم:

نعناع
نام علمی: Mentha piperita
نعناع گیاهی است علفی و چند ساله که علاوه بر ساقه زیر زمینی که گیاه را در خاک مستقر می‌سازد دارای ساقه هوایی نیز هست. از محل گره‌های ساقه که در تماس با زمین است ریشه‌های خارج شده که ساقه جدید را درست می‌کند بنابراین اگر شما فقط یک ساقه نعناع در باغچه خود بکارید بزودی تمام باغچه شما پر از نعناع می‌شود. برگ‌های نعناع بیضی شکل، نوک تیز و دندانه‌دار می‌باشند. گل‌های آن بسته به نوع نعناع ممکن است قرمز ارغوانی یا سفید باشد. نعناع در مناطق معتدل و آفتاب‌گیر به‌خوبی رشد می‌کند.

نعناع از قدیم‌الایام به‌عنوان یک گیاه معطر و اشتها‌آور و برای ناراحتی‌های دستگاه گوارش بکار رفته است بقراط پدر علم طب از نعناع در نوشته‌های خود یاد کرده است. در قرون وسطی از نعناع در معالجه بیماری‌ها و برای التیام زخم‌ها و درمان درد گزیدگی زنبور و سگ هار استفاده می‌شود.

ترکیبات شیمیایی: نعناع دارای ماده‌ای بنام منتول می‌باشد که ایجاد احساس خنکی در دهان می‌کند. مقدار منتول در نعناع بسته به نوع آن از ۳۵٪ تا ۵۵٪ تغییر می‌کند که البته اگر نعناع دیر کنده شود مقدر منتول آن تا حدود ۳۰٪ پائین می‌آید.

خواص داروئی: نعناع از نظر طب قدیم ایران نسبتا گرم و خشک است و از نظر خواص دارویی از پونه قوی‌تر است. از نعناع اسانس، روغن و تنتور تهیه می‌کنند که مصارف طبی مختلفی دارد.

کلمات کلیدی: داروشناسی، داروشناسی pdf، داروشناسی عمومی، شناخت داروها pdf، لیست داروها و کاربرد آنها pdf، شناخت داروها، اسامی داروها و کاربرد آنها، اطلاعات داروها، خواص داروها، کتاب اطلاعات دارویی، منابع گیاهان دارویی، گیاهان دارویی و خواص آنها pdf، انواع گیاهان دارویی، شناخت گیاهان دارویی، خواص و شکل گیاهان دارویی، اسم گیاهان دارویی، دانلود رایگان کتاب شناخت گیاهان دارویی ایران، دانلود کتاب اطلس گیاهان دارویی، لیست کامل داروها، اطلاعات داروهای گیاهی، لیست گیاهان دارویی ایران، لیست داروهای گیاهی و خواص آنها، گیاهان دارویی چیست،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.