دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب اصطلاح نامه روانشناسی

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب اصطلاح نامه روانشناسی

کتاب اصطلاح نامه روانشناسی تألیف رویا عباس نژاد، به ارائه‌ی توضیحاتی مختصر پیرامون مفاهیم و کلیه‌ی واژگان روانشناسی مطرح شده در کتاب روانشناسی پایه سوم انسانی می‌پردازد.

مجموعه اصطلاحاتی که در این کتاب عرضه شده است، کار مطالعه‌ی متون را برای دانش آموزان رشته‌ی علوم انسانی تسهیل می‌کند به نحوی که آنان می‌توانند سریع‌تر به اطلاعات نوین علمی دست یابند. در این مجموعه سعی شده است برای توضیح هر کلید واژه با رجوع به منابع معتبر و متعدد موجود در رشته‌ی روانشناسی، مطالبی که مفید و مناسب هستند استخراج و بیان گردند و دانش آموزان عزیز می‌توانند در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر به منابع مذکور تحت هر کلید واژه مراجعه نمایند.

در بخشی از کتاب اصطلاح نامه روانشناسی می‌خوانیم:

درمان مراجع مدار / Client - Center Therapy
یکی از درمانگران انسان گرایی بسیار مشهور، کامل راجرز (1980، 1988)، روش درمانی خاصی پیشهاد کرده است که در آن، افراد تشویق می‌شوند تا توانیی‌های بالقوه خود را کشف کنند و با دیگران روابط صحیح برقرار سازند، دیدگاه راجرز تحت عنوان درمان مراجع مدار یا درمان متمرکز بر مراجع نامیده شده است. برای راجرز خیلی اهمیت داشت که به جای کلمه بیمار، کلمه مراجع را به کار ببرد. به نظر او، کلمه بیمار، بیانگر اختلالات شدید جسمی یا روانی است که شخص را از مسئولیت‌ها و توانایی‌های خود محروم می‌کند.

وقتی این فرد را به عنوان مراجع می‌پذیریم در واقع قبول می‌کنیم که او مسئولیت درمان را بر عهده دارد و رابطه بین درمانگر و مراجع یک رابطه برابری است. درمان مراجع مدار، مثل روان کاوی، تعمق در افکار و احساسات را تشویق می‌کند تا علت‌های رفتار بهتر درک شود. با این همه، شاگردان راجرز، بر اهمیت تجربه‌های هیجانی بیشتر تأکید دارند. مراجعان باید کشف کنند که کدام شیوه‌های عمل و تفکر ناسازگار است، در حالی که درمانگر به وجود آوردن جوی است که در آن مراجع می‌تواند آزادانه افکار و احساسات مهم خود را کشف کند و از این طریق بهداشت روانی خود را ثابت نگه دارد.

کلمات کلیدی: روانشناسی، کتاب روانشناسی، دانلود کتاب روانشناسی، آشنایی با روانشناسی، علم روانشناسی، منابع روانشناسی، علوم روانشناسی، لغات متون رواشناسی، فرهنگ اصطلاحات تخصصی روانشناسی، فرهنگ اصطلاحات روانشناسی pdf، اصطلاحات روانشناسی pdf،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.