دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب فرهنگ گمشده در صنعت ساختمان

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب فرهنگ گمشده در صنعت ساختمان

کتاب فرهنگ گمشده در صنعت ساختمان نوشته‌ی محمد شعیبی، سعی دارد در خصوص فرهنگ و دانش که وجه غیرملموس صنعت ساختمان است صحبت کند و در تلاش است که با انبوه‌سازی به شکل کونیستی مقابله کند و انبوه سازان بزرگ را به این فکر فرو ببرد که اگر در تلاشید که مسکن بسازید باید بیشتر به مسئله فرهنگ دقت کنید.

فرهنگ مجموعه‌ای از دانش‌ها، اعتقادات، علوم، هنر ا، قوانین، آداب و رسوم، قابلیت‌ها و عادات یک یا چند قوم است و صنعت به مجموعه تمام یگان‌هایی که در تولید، توزیع یا مصرف یک فرآورده یا یک دسته از فرآورده‌های مشابه فعالیت می‌کنند اطلاق می‌شود.

عامل اصلی جذب توریست در شهرها، علم معماری آن اقلیم نیست، بلکه دانشی است که در پشت پرده به کمک هویت فرهنگی در تلاش است تا ذهن بیننده را درگیر کنند و روح او را جلا دهد. این کتاب سعی دارد تا بخش ناگفته صنعت ساختمان را بررسی کند و به این نکته اشاره کندکه مسکن تنها شامل پیچ و مهره و اتصالات نیست، بلکه مسکن باید با هویت فرهنگی یک جامعه همخوانی داشته باشد، در غیر اینصورت این سازه تنها یک خوابگاه است.

در بخشی از کتاب فرهنگ گمشده در صنعت ساختمان می‌خوانیم:

فرهنگ سیاسی یک ملت بخشی از فرهنگ عام آن ملت است که در بخش قبلی درباره آن صحبت کردیم، اما به آن بخشی از این فرهنگ نام «فرهنگ سیاسی» می‌گذاریم که خودش را در حوزه سیاسی جامعه نشان دهد. حوزه سیاسی دارای مجموعه روابط و ضوابطی است که شهروندان یک کشور در جریان های سیاسی، درون خود و بین خود و جامعه سیاسی (یعنی دولت و احزاب و گروهای سیاسی) تعریف کرده‌اند و به آن عمل می‌کنند و یا آن‌ها را بدون تعریف قبلی اعمال می‌نمایند. بنابراین، فرهنگ سیاسی یک کشور نمی‌تواند کاملا جدا از فرهنگ عام آن کشور باشد اما در همین حال هم نمی‌شود این دو را یکی دانست. طبیعی است که فرهنگ عام روی فرهنگ سیاسی اثر می‌گذارد، همانطور که فرهنگ سیاسی روی فرهنگ عام اثرگذار است. 

کلمات کلیدی: فرهنگ، فرهنگ سیاسی، فرهنگ چیست، تمدن، ارکان تمدن، تهاجم فرهنگی، اروپا محوری، استعمار، جامعه، مفهوم جامعه در علوم سیاسی، فروپاشی تمدن ها، تاریخ انسان، جمعیت شناسی، تمدن اولیه، عصر مانتیسم، تمدن های اولیه، تنوع فرهنگی، تکثیرگرایی، تکثیرگرایی دینی، تکثیرگرایی سیاسی، خلاقیت، آموزش در ایران، معماری، سبک شناسی معماری ایران، تاثیر معماری بر فرهنگ، دانلود رایگان کتاب فرهنگ گمشده در صنعت ساختمان، کتاب فرهنگ گمشده در صنعت ساختمان رایگان، دانلود pdf کتاب فرهنگ گمشده در صنعت ساختمان، کتاب فرهنگ گمشده در صنعت ساختمان pdf، مبادله فرهنگی، امپریالیسم فرهنگی،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.