دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب گلپر؛ ادویه‌ی ایرانی

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب گلپر؛ ادویه‌ی ایرانی

کتاب گلپر؛ ادویه‌ی ایرانی نوشته‌ی اسماعیل پورکاظم، مصارف دارویی، غذایی، ترکیبات شیمیایی، اکولوژی و بسیاری دیگر از موارد گیاه پرخاصیت گلپر را به طور کامل همراه با تصاویر شرح می‌دهد.

گیاه گلپر ایرانی با اسامی عمومی: «hogweed»،«golpar» و «persian hogweed» از نباتات بومی کشور ایران و سرزمین‌های مجاور آن نظیر: ترکیه، عراق و قفقاز است و معمولا در اراضی بهم خورده و نیمه طبیعی رشد می‌نماید. از گیاه گلپر ایرانی در ایران به عنوان ادویه جهت معطرسازی بسیاری از انواع غذاها و در ترکیب برخی از داروهای سنتی بهره می‌گیرند. گیاه گلپر ایرانی در سالیان بسیار دور با عنوان یک گیاه زینتی از طریق کشور انگلستان به اروپا منتقل گردیده ولیکن امروزه در برخی از کشورهای شمال اروپا از جمله: نروژ، فنلاند و سوئد به حالت طغیانی و مهاجم در آمده است.

در بخشی از کتاب گلپر؛ ادویه‌ی ایرانی می‌خوانیم:

پودر گلپر ایرانی را معمولا بر روی پخته شده: باقلاها (broadbean)، عدس‌ها (lentil)، برخی دیگر از لگوم‌ها یعنی حبوبات و بقولات (legumes) و همچنین سیب زمینی‌های پخته و انارهای دانه شده (pomegranate arils) می‌ریزند، تا مزه مطلوبی به آن‌هاببخشد.

پودر گلپر را در مقادیر کم (2-1 قاشق چایخوری) به ظروف حاوی باقلا، لوبیا و عدس در طی پخته شدن و یا پس از آن اضافه می‌کنند، تا از اثرات نفخ آوری و تولید گاز چنین غذاهایی پس از خورده شدن در دستگاه هاضمه جلوگیری گردد.

کلمات کلیدی: گلپر و فشار خون، عوارض گلپر، خواص گلپر، گلپر برای ریه، خواص گلپر برای کلیه، خواص گلپر برای حافظه، خواص گلپر برای زخم معده، خواص گلپر برای لاغری، خواص گلپر برای سرماخوردگی، دمنوش گلپر برای چی خوبه، بهترین زمان مصرف دمنوش گلپر، طرز تهیه دمنوش گلپر، گلپر،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.