دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب بهسازی سازه‌ها از طریق کنترل ارتعاشات سازه‌ای و استهلاک انرژی

کتاب‌های مرتبط

مشاهده همه »
کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب بهسازی سازه‌ها از طریق کنترل ارتعاشات سازه‌ای و استهلاک انرژی

کتاب بهسازی سازه‌ها از طریق کنترل ارتعاشات سازه‌ای و استهلاک انرژی نوشته‌ی ایمان الیاسیان، به شرح و توصیف تکنیک‌ها و تجهیزات محافظت لرزه‌ای می‌پردازد.

جمعیت کثیری از جهان در مناطق زلزله خیز دنیا از جمله ایران زندگی می‌کنند که در آن نواحی خطر وقوع زلزله با شدت
و فراوانی‌های مختلف وجود دارد. هر ساله وقوع زلزله‌ها موجب تلفات جانی وخسارات مالی فراوان می‌شود. در سال‌های اخیر استفاده از مفاهیم انرژی در طراحی سازه‌های مقاوم لرزه‌ای رایج شده است و دانشمندان مقدار انرژی ورودی را به عنوان یک پارامتر قابل اعتماد برای تعریف پتانسیل خسارت یکسان زمین لرزه بیان کرده‌اند.

برای آنکه تمام انرژی موج‌های حاصل از زلزله به سازه انتقال نیابد از روش‌های متعددی می‌توان استفاده کرد. در طول سال‌های مختلف تکنولوژی ساخت و طراحی سازه های مقاوم در برابر زلزله، در جهت کاهش اثر زلزله بر ساختمان‌ها، پل‌ها و نیز ملحقات مستعد آسیب پذیر آن‌ها پیشرفت زیادی کرده است.

وقوع خسارت‌های بسیار زیاد در اثر رخداد زلزله نشان می‌دهد که سازه‌های مختلف برای مقاومت در برابر زلزله باید به دقت بررسی و طراحی شوند. استفاده از روش کنترل لرزه‌ای و تجهیزات محافظت لرزه‌ای در طراحی و اجرای انواع سازه‌ها در سال‌های اخیر برای مقابله با آثار مخرب انواع زلزله‌ها بسیار مفید واقع شده است.

کلمات کلیدی: سازه مقاوم، بهسازی لرزه ای چیست، آموزش بهسازی لرزه ای، مقاوم سازی و بهسازی، مقاوم سازی چیست، معرفی انواع سیستم های سازه ای، مقاوم سازی چیست، آموزش مقاوم سازی ساختمان، کتاب سیستم های کنترل ارتعاش سازه،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.