دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب آشنایی با گوگل برت (Google BERT)؛ هدف از توسعه این الگوریتم چیست؟

کتاب‌های مرتبط

مشاهده همه »
کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب آشنایی با گوگل برت (Google BERT)؛ هدف از توسعه این الگوریتم چیست؟

مهران منصوری فر در کتاب آشنایی با گوگل برت (Google BERT)؛ هدف از توسعه این الگوریتم چیست؟، این الگوریتم را معرفی کرده و دلایل ساخت آن را به شما می‌گوید.

کمپانی گوگل در اواخر سال 2018 الگوریتم جدید خود موسوم به Google BERT را منتشر کرد. هدف از ارائه این الگوریتم درک بهتر رفتار کاربران در موتور جستجوی گوگل بود.

گوگل از الگوریتم‌های مختلفی مانند الگوریتم‌های Freshness، Panda، Hummingbird و ... تشکیل شده است که هر کدام از این الگوریتم‌ها وظایف مختلفی دارند. وظیفه اصلی این الگوریم‌ها منطبق کردن جستجوهای شما با بهترین نتایج در گوگل است. یکی از مهم‌ترین این الگوریتم‌ها که نسل جدید و هوشمندتری از الگوریتم‌های گوگل به حساب می‌رود، الگوریتم BERT است. زمانی که گوگل برت معرفی شد هیچ کس تصورش را هم نمی‌کرد موتور جستجوی گوگل بتواند به پیشرفتی عظیم‌تر از چیزی که اکنون به آن رسیده است برسد. گوگل برت با اختلافی نزدیک به 5 سال از آخرین الگوریتم جامع گوگل معرفی و توسعه داده شد. 

به علت جدید بودن این الگوریتم ممکن است سؤالات زیادی در ذهن کاربران و کسانی که شغل مرتبط با اینترنت دارند درباره‌ی آن پیش بیاید و آن‌ها دچار سردرگمی شوند. بسیاری از وب‌سایت‌ها وجود دارند که الگوریتم BERT را تنها از نظر کلمات انگلیسی و وب‌سایت‌های انگلیسی زبان توضیح داده‌اند ولی با خواندن آن مطالب ممکن است که شما کمی گیج شده باشید و این سؤال به ذهن شما برسد که حال باید چه کاری برای زبان فارسی انجام دهید؟ در این کتاب به سؤالات زیر در مورد الگوریتم BERT پاسخ داده می‌شود:

الگوریتم BERT چیست؟
الگوریتم BERT از چه زمان شروع به کار کرده است؟
الگوریتم BERT چگونه عمل می‌کند؟
الگوریتم BERT چه معنی‌ای در جستجو می‌دهد؟

در بخشی از کتاب آشنایی با گوگل برت (Google BERT)؛ هدف از توسعه این الگوریتم چیست؟ می‌خوانیم:

همان‌طور که ممکن است اطلاع داشته باشید گوگل عنوان کرده است که الگوریتم BERT که یکی از بزرگ‌ترین به‌روزرسانی‌های اخیر گوگل می‌باشد به فهم بهتر منظور و قصد کاربران هنگامی که محتوایی را جستجو می‌کنند کمک می‌کند که در نتیجه‌ی این موضوع نتایج مرتبط‌تری برای کاربر نمایش داده می‌شود. حتی خود شما هم هنگامی که در موتور جستجوی گوگل مطلبی را جستجو می‌کنید ممکن است از زبان محاوره‌ای فارسی برای جستجوی خود استفاده کنید. در واقع این موضوع توسط بسیاری از کاربران در حال انجام است و چنین چیزی یکی از دغدغه‌های گوگل برای زبان‌های مختلف بود. خبر خوب این است که الگوریتم BERT این مشکل را تا حد زیادی حل نموده است و باعث می‌شود که کاربران دیگر در هنگام جستجو در گوگل با مشکلات این زمینه مواجه نشوند. 

به طور کلی می‌توان گفت که الگوریتم BERT‌ به فهم زبان محاوره‌ای که توسط کاربران استفاده می‌شود کمک خواهد نمود. کمپانی گوگل اعلام کرده است که الگوریتم BERT بیش از 10 درصد جستجوهای گوگل را تحت تأثیر قرار خواهد داد که در نتیجه این موضوع می‌تواند بر روی نتایجی که منتهی به سایت شما می‌شوند و ترافیک سایت شما را بالا می‌برند تأثیر بگذارد اما این‌ها تأثیراتی هستند که ممکن است شما متوجه آن‌ها نشوید و اغلب این تأثیرات مثبت تلقی خواهند شد. این مقاله نگاهی اولیه و مقدماتی به یکی از بزرگ‌ترین الگوریتم‌های جستجوی گوگل طی یک دهه اخیر است.

کلمات کلیدی: الگوریتم گوگل چیست، الگوریتم های جستجوی گوگل، الگوریتم bert، الگوریتم های گوگل برای سئو، الگوریتم موتور جستجوی گوگل، الگوریتم برت چیست،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.