دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب یقه یاوه گو

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب یقه یاوه گو

کتاب یقه یاوه گو اثر هانس کریستین اندرسن، با ترجمه و تدوین اسماعیل پورکاظم که تصاویر متعددی به آن ضمیمه گردیده است، می‌کوشد، تا به مذمّت گزافه گوئی برای کودکان فارسی زبان با قرائت بزرگسالان بپردازد.

یاوه سرائی و گزافه گوئی در قصّه‌ها:

یاوه سرائی، گزافه گوئی و به عبارت عوام خالیبندی از صفات مذمومی است که برخی به دلیل احساس ضعف، ترس و حقارت خویش به آن متوسّل می‌گردند، تا دیگران بویژه افراد ناآشنا را تحت تأثیر قرار بدهند و احیاناً به گونه‌ای بفریبند لذا ضرب المثل "لاف زدن در غربت" نیز احتمالاً از همین جا ناشی شده است. 

یاوه سرائی از دوران‌های بسیار قدیم وجود داشته است به گونه‌ای که حتّی در نبردهای تن به تن جنگ‌های تاریخی به بیان نام‌های اجداد، منتسبان و کارهای محیّرالعقول خویش می‌پرداختند و به لاف زنی خویش آنچنان ادامه می‌دادند، تا روحیۀ طرف مقابل را تضعیف نمایند. 

امروزه افراد از گزافه گوئی برای قرار دادن خویش در نقش سایرینی که از امکانات و جایگاه بالاتری برخوردارند، در بسیاری از موارد نظیر: گرفتن وام از بانک‌ها و اشخاص، مراحل خواستگاری و ازدواج، خریدهای قسطی، استخدام و نظایر آن‌ها بهره می‌گیرند، تا موقعیّت خویش را تحکیم بخشند ولیکن هیچ فریبی دائمی و پابرجا نخواهد بود و سرانجام فرد فریبکار مفتضح و رسوا خواهد شد آنچنان که گفته‌اند:

همه را می‌توان فریفت، برخی را برای همیشه می‌توان فریفت ولیکن همه را برای همیشه نمی‌توان فریفت. 

کلمات کلیدی: کتاب داستان کودک، داستان بچگانه، قصه های کودکان، هانس کریستیان آندرسن، Hans Christian Andersen، داستان نوجوان، داستان برای نوجوانان، کتاب داستان برای نوجوانان، دانلود pdf کتاب داستان های کودکانه، کتاب یقۀ یاوه گو، The False Collar، Hans Christian Andersen، دانلود کتاب داستان کودکانه برای اندروید، دانلود کتاب داستان کودکان به صورت pdf، کتاب کودک، دانلود کتاب داستان کودکان، دانلود کتاب کودک، داستان کودک،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.