دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب نارون سحرآمیز

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب نارون سحرآمیز

کتاب نارون سحرآمیز اثر هنری بستون با ترجمه و تدوین اسماعیل پورکاظم که با تصاویر متعدّد و مناسبی تکمیل گردیده است، می‌کوشد، تا اهمیّت حفظ جنگل‌ها را برای کودکان و نوجوانان فارسی زبان بازگو نماید.

اهمیّت حفظ جنگل‌ها در قصّه‌ها:

از پدیده‌های بسیار گرانقدر و باارزشی که ایزد یکتا به انسان‌ها هدیه داده است، می‌توان جنگل‌ها را عنوان نمود.  

بسیاری از دانشمندان علوم زیستی از نقش جنگل‌ها بسان مادر رودخانه‌ها، جویبارها، چشمه‌ها و چاه‌ها یاد کرده‌اند زیرا شاخه‌ها و برگ‌های درختان از شدّت ضربات ناشی از برخورد قطرات باران بر سطح زمین می‌کاهند و درختان با ریشه‌های گستردۀ خویش میزان فرسایش خاک‌های غنی و ارزشمند سطحی را کاهش می‌دهند. 

جنگل‌ها بر میزان نفوذ آب‌های باران و برف به اعماق زمین اضافه می‌کنند و بدین ترتیب بر ذخایر آب‌های زیرزمینی می‌افزایند. 

جنگل‌ها همچنین باعث کاهش بیماری‌ها، تصفیۀ گازهای مضر هوا، تعدیل حرارت محیط‌های پیرامون، افزایش تولیدات غذائی و تأمین منابع سوختی و چوب و الوار و کاغذ برای ساخت خانه‌ها و لوازمات ضروری می‌شوند لذا بر همۀ ساکنین کرۀ زمین واجب است که از آلودگی و خسارت دیدگی جنگل‌ها جلوگیری به عمل آورند و بر ترمیم آن‌ها بکوشند.

کلمات کلیدی: کتاب کودک، دانلود کتاب داستان کودکان، دانلود کتاب کودک، داستان کودک، کتاب داستان کودک، داستان بچگانه، قصه های کودکان، داستان نوجوان، The enchanted elm، Henry Beston، داستان برای نوجوانان، کتاب داستان برای نوجوانان، دانلود pdf کتاب داستان های کودکانه، دانلود کتاب داستان کودکانه برای اندروید، دانلود کتاب داستان کودکان به صورت pdf،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.