دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب حکمت اوج احترام به عدالت خداوند

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب حکمت اوج احترام به عدالت خداوند

کتاب حکمت اوج احترام به عدالت خداوند تألیف آکادمی مجازی باور مثبت، به بررسی واژه‌ی حکمت و ابعاد مختلف آن در زندگی انسان می‌پردازد.

حکمت بیانگر این است که عالم هستی در تمام ابعادش بر اساس نظم و حساب دقیق و قوانین موزون و منسجم بر پا شده و افعال خداوند بر تمام ابعادش با حکمت است و این همان چیزی است که از آن به نظام احسن تعبیر می‌شود.

یکی از برنامه‌های اساسی قرآن توجه به حکمت خداوند است. هر پدیده‌ای که در جهان روی می‌دهد بر اساس تدبیر حکیمانه الهی است و هر چیزی حساب و کتاب دارد. در تحقیقی که آکادمی مجازی باور مثبت روی قرآن انجام داده وصف حکیم در قرآن به عنوان صفتی برای خدا و نیز صفت قرآن بکار برده شده و در یک مورد هم "امر حکیم" بکار رفته است.

در واقع حکمت دنیا در این بوده که همه چیز در آن عالی و استوار باشد و هیچ راه نفوذی در این دنیا نباشد. پس حکمت دنیا در روز اول تولد هر کسی، زیبایی و لذت بوده چون وقتی که یک کودک را نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که بدون توجه به دنیای اطرافش و تمام مسئله‌ها با حکمت این دنیا زندگی می‌کند و کم کم این حکمت را با بزرگ شدن در زندگی فراموش می‌کند وگرنه حکمت دنیا چیز دیگری می‌بود.

لقمان به این که به او حکمت عطا شده است ستایش گردیده و سوره‌ای از قرآن به نام او نام‌گذاری گردیده و در آن سفارش‌های حکیمانه او به فرزندش ذکر شده است. پس اگر الان در زندگی دنیای قشنگی را نمی‌بینید بدانید که با حکمت موجود در این دنیا هم مسیر و هم راستا نیستید.

حالا اگر بخواهید حکمت را در حالت نفسانی انسان بررسی کنیم چه؟ ابن سینا می‌گوید: حکمت صناعتى نظرى است که انسان توسط آن از تحصیل آنچه بر اوست که بدست آورد و آنچه بر اوست که انجام دهد تا نفس خود را به آن، مرحله کمال برساند بهره‌مند مى‌شود و استکمال مى‌یابد و تبدیل به یک عالم عقلى مى‌شود مساوى عالم وجود و مستعد وصول سعادت اخروى مى‌شود و این بر حسب توانائى انسان است.

کلمات کلیدی: حکمت الهی، حکمت الهی چیست، حکمت الهی در قرآن، چرا حکمت خدا را نمی فهمیم، حکمت خدا در کارها، راز حکمت خدا، عدل و حکمت الهی،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.