دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب رویکردهای نوین ژن‌درمانی سرطان

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب رویکردهای نوین ژن‌درمانی سرطان

کتاب رویکردهای نوین ژن‌درمانی سرطان نوشته‌ی ولفگانگ والتر، منبع ارزشمندی برای محققین، اساتید و دانشجویان حوزه‌ی ژنتیک، پزشکی، دارویی و علوم زیستی است.

طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی در سال 2018 بیماری سرطان دومین عامل مرگ و میر در سطح جهان محسوب می‌شود. این سازمان اعلام نموده، فقط در سال 2015 حدود 8/8 میلیون نفر در سراسر جهان، یعنی از هر 6 نفر یک نفر در اثر ابتلا به سرطان جان خود را از دست داده است. طبق تحقیقات انجام شده، حدود یک سوم مرگ و میر ناشی از سرطان به دلیل تغییر در سبک زندگی و رژیم‌های غذایی مانند: افزایش وزن بدن، کاهش مصرف میوه‌ها و سبزیجات، کم تحرکی، مصرف انواع دخانیات، مصرف مشروبات الکلی و مصرف سموم شیمیایی کشاورزی است.

در بخشی از کتاب رویکردهای نوین ژن‌درمانی سرطان می‌خوانیم:

پیشرفت های اخیر در فناوری موجود به فهم بیشتری از ناهنجاری‌های ژنتیکی منجر شد که باعث درمان انواع فراوانی از سرطان می‌شوند. چالش کنونی ما استفاده از این اطلاعات برای طراحی رویکردهای درمانی بهتر برای کنترل یا درمان سرطان است. ناقلین رتروویروسی ابزار مناسبی برای تغییر سلول هستند و چند نوع از این سلول‌ها با این ناقلین، مهندسی شده‌اند و در آزمایشات مختلف مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

طراحی‌های بهبود یافته ناقل رتروویروسی، ایمنی انتقال ژن را افزایش داده‌اند، و هیچ اثر جانبی جدی مرتبط با ناقل در هیچ بیماری که در آزمایشات کلینیکی با پلتفرم ناقل SIN تیمار شده‌اند، رخ نداده است. همانطور که در بالا تشریح شد، روش انتقال ژن بوسیله رتروویروس را می‌توان استفاده نمود تا سرنوشت سلول را تغییر دهیم، عملکرد را بهبود بخشیم، تکثیر را تغییر دهیم و نهایتاْ رفتار سلول را تغییر دهیم. استفاده از ژن درمانی رتروویروسی بوسیله ویرایش ژنومی نیز یک پیشرفت فنی و مهم است که انتقال ژن مناسب با پتانسی برای تغییر ژنتیکی اختصاصی مکان را ترکیب می‌کند.

کلمات کلیدی: دانستنی‌های سرطان، درمان سرطان، سرطان، آشنایی با انواع سرطان، بیماری سرطان، علائم و نشانه های سرطان، انواع تومورهای سرطانی، انواع سرطان، پیشگیری از سرطان، راه های جلوگیری از سرطان، تعریف علمی سرطان، راه های پیشگیری از سرطان، شیوع سرطان در ایران pdf، ژنتیک سرطان + pdf،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.