دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب نقش من در بیکاری

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب نقش من در بیکاری

کتاب نقش من در بیکاری نوشته‌ی اکبر اخوان مقدم، به بررسی دلایل بیکاری در کشور و بیان راه‌حل‌های این معضل می‌پردازد.

به گفته کارشناسان حوزه اشتغال و بازار کار، 50 درصد بیکاران کشور را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند که این موضوع به گفته وزیر کار، بحران جدی در حوزه اشتغال است. بنا به گزارش مرکز آمار، اکنون جمعیت جوان کشور به حدود 24 میلیون نفر رسیده است، اما 25 درصد از این جمعیت، فاقد شغل هستند، یعنی حدود شش و نیم میلیون نفر از جوانان کشور بیکار می‌باشند.

در بخشی از کتاب نقش من در بیکاری می‌خوانیم:

کشورهای معدودی وجود دارند که هیچ یک از نظام‌های حداقل دستمزد را ندارند. در کشورهایی که از سیستم حداقل دستمزد استفاده نمی‌کنند، این مبلغ معمولاً توسط اتحادیه‌های صنفی در فرایندی که اصطلاحاً به «چانه زنی جمعی» معروف است، تعیین می‌گردد. چانه زنی جمعی عبارت است: از مذاکرات بین کارفرما و کارگران، که در آن افراد منتخبی از سوی اتحادیه‌ی صنف مربوطه وظیفه‌ی نمایندگی کارگران را برای انجام مذاکرات با کارفرمایان بر عهده دارند.

مواردی که در نتیجه‌ی این مذاکرات مشخص می‌گردد عبارتند از: میزان دستمزد، ساعت کار، آموزش، بهداشت و ایمنی، اضافه کار، مکانیسم‌های شکایت، و سایر حقوق کارکنان. از آن جا که هر صنعتی نسبت به صنعت دیگر، کارهای بسیار متفاوتی را از نیروی کار خود طلب می‌نماید، منطقی خواهد بود که حداقل دستمزد از کاری به کار دیگر متفاوت باشد. توافقی که پس از این مذاکرات توسط طرفین امضا می‌گردد «توافق جمعی» خوانده می‌شود.

کلمات کلیدی: عوامل موثر بر بیکاری pdf، بیکاری، رفع بیکاری، مشکلات بیکاری، بیکاری در ایران، عوامل بیکاری، راه حل بیکاری، آثار بیکاری، معنی بیکاری، نرخ واقعی بیکاری در ایران، حل مسئله بیکاری، چگونه مشکل بیکاری را حل کنیم، راههای درمان بیکاری، علل بیکاری، کتاب در مورد بیکاری، دانلود رایگان کتاب، دانلود رایگان کتاب pdf، دانلود کتاب با لینک مستقیم، دانلود کتاب برای موبایل،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.