دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب سیمای اقتصاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب سیمای اقتصاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی

کتاب سیمای اقتصاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی به قلم علی شهنوازی به بررسی مواردی اعم از معرفی استان آذربایجان شرقی، دامپروری، شیلات و تولیدات زراعی و باغی این استان می‌پردازد.

در بخشی از کتاب سیمای اقتصاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی می‌خوانیم:

مسائل موجود در تولید محصولات استان را می‌توان به شرح زیر عنوان نمود.

۱. کمبود ادوات کشاورزی سازگار با وضعیت کشاورزی منطقه.

٢. کشاورزی معیشتی و بسیار سنتی در استان.

٣. پایین بودن سطح دانش عمومی کشاورزان در زمینه زراعت محصولات و روش های جدید.

۴. عدم تناسب توصیه‌های تحقیقاتی با شرایط کشاورزی سنتی منطقه، به عنوان مثال توصیه رعایت ۱۸۰ کیلوگرم بذر در زراعت گندم و با رعایت عمق ۲ إلى 4 سانتی‌متر، زمانی که کشت به صورت غرقابی و دستپاش می‌باشد، در شرایط کشاورز، غیر‌منطقی است زیرا درصد بالایی از بذر امکان رشد نخواهند داشت.

۵. بالا بودن سن کشاورزان که باعث می‌گردد آنان تمایل کمتری به پذیرش روش‌ها و نهاده‌های جدید داشته باشند. این مطلب زمانی اهمیت بیشتری می‌یابد که توجه شود بیشتر نهاده‌های کشاورزی در اختیار این گروه می‌باشد.

۶. کوچک و پراکنده بودن اراضی استان، کشاورزان معمولا دارای قطعات کوچک و پراکنده می‌باشند. امکان اینکه هزینه تولید در این واحدها بیشتر باشد موجود می‌باشد ولی آن‌چه که پیداست تولید در واحد سطح این واحدها بیشتر است (وضعیتی که در گندم موجود می‌باشد).

۷. عدم توزیع مناسب و مطابق با نیاز مکانی و زمانی آب در استان، در بعضی مناطق استان وجود آب فراوان و بیشتر از نیاز منطقه به نحوی است که آب دیگر قیمتی ندارد (فندقلو میانه).

۸. عدم وجود کانال‌کشی مناسب جهت استفاده از آب موجود.

۹. وجود امکانات مشاع در منطقه که امکان استفاده مناسب را نمی‌دهد، مانند منابع آب چون چشمه و قنات که بسیار برای پرورش ماهی مناسب هستند ولی مشکل مالکیت از موانع می باشد.

۱۰. عدم استفاده صحیح از منابع آبی ذخیره شده در سدهای استان.

کلمات کلیدی: کتاب اقتصاد کشاورزی، کشاورزی آذربایجان شرقی، محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی، اقتصاد کشاورزی، اقتصاد کشاورزی آذربایجان شرقی، اقتصاد کشاورزی چیست، اقتصاد کشاورزی pdf، استان آذربایجان شرقی، نقشه آذربایجان شرقی، جمعیت استان آذربایجان شرقی، معرفی استان آذربایجان شرقی،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.