دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب قدرت خودباوری

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب قدرت خودباوری

کتاب قدرت خودباوری به قلم ناتانیل براندن به بیان نکاتی در زمینه‌ی خودباوری اعم از "موارد موثر در خودباوری" و "چرا ما به خودباوری نیاز داریم؟" می‌پردازد.

دکتر ناتانیل براندن روان‌درمانگر و نویسنده‌ای کانادایی _ آمریکایی بود که شهرت زیادی به دلیل کار بر روی روانشناسی حرمت نفس داشت. ناتانیل براندن (Nathaniel Branden) بیش از هر کس دیگر در هوشیار کردن جامعه آمریکا بر روی اهمیت خودباوری تلاش کرده و کتاب‌های زیادی در مورد بحث خودباوری به رشته تحریر درآورده است.

خودباوری حقیقی، ارتباطی با آن‌چه در محیط حقیقی به دلیل شغل و موقعیت ما به وجود می‌آید نیست، بلکه به واسطه باور درونی ما به ارزشمند بودن و لیاقت خوشبختی را داشتن شکل می‌گیرد. کتاب قدرت خودباوری (The power of self-esteem) در واقع تنها به توضیح خودباوری می‌پردازد و ما را با آن آشنا می‌کند، چون اکثریت ما در درک و مفهوم خودباوری سالم دچار تناقص و بدفهمی هستیم.

در بخشی از کتاب قدرت خودباوری می‌خوانیم:

اگر خودباوری مساوی باشد با موفقیتی که خود فرد ادعا می‌کند پس خود‌باوری می‌تواند به وسیله ارتقاء موفقیت‌های فردی بهبود یابد یا به وسیله ادعای یک فرد کاهش یابد. این بدین معناست که کسی که هیچ بلند پروازی‌ و آرزویی نه در حد کارش و نه در شخصیتش ندارد و به همان مقداری که می‌خواهد هم می‌رسد با یک فرد با فضیلت و کمال که شخصیت بالایی دارد در خود‌باوری یکسان هستند.

من این موضوع را باور ندارم و این عقیده من چیزی است که هر کسی با کمی دقت کردن به جهان واقعی به آن دست می‌یابد. افراد با بلند پروازی کم در حدی که کمتر از حد ذهنی و موفقیت‌هایشان باشد از لحاظ روانشناسی نمی‌توانند سلامت باشند. چه خوب است که ما می‌توانیم بالاتر از سطح استاندارد‌ها و ارزش‌های خود زندگی کنیم (همان چیزیی که James متأسفانه آن را تظاهر می‌نامد).

این امر به وضوح می‌تواند باعث خودباوری ما شود. گفته James این است که به این اصل توجه کنیم. اما این حقیقتی است که به درستی نمی‌شود در یک خلاء آن را درک کرد اگر استانداردها و ارز‌ش‌های ما بالاتر از چیزی که در حقیقت وجود دارد نباشد.

کلمات کلیدی: خودباوری، معنی خودباوری، راه های افزایش خودباوری، مقاله خودباوری، جملات خودباوری، خودباوری چیست، خودباوری pdf، باور کردن خود، خودباوری در روانشناسی،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.