دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب اعتیاد و درمان

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب اعتیاد و درمان

کتاب اعتیاد و درمان در ابتدا به نقش عوامل مختلف اثر‌گذار بر شیوع پدیده اعتیاد می‌پردازد و سپس آخرین و جدیدترین یافته‌های علمی و روش‌های گوناگون درمانی اعم از دارویی و غیر‌دارویی را بیان می‌کند.

اعتیاد معلول علت‌ها‌ی گوناگونی است. اعتیاد بر افزایش آسیب‌های اجتماعی دیگر از جمله طلاق، کودک‌آزاری، فساد اخلاقی، کودکان کار و...نقش کلیدی دارد. این پدیده تقریبا درتمامی جوامع انسانی عرض اندام می‌کند و هر بار نقابی جدید به چهره می‌زند و با رنگ و لعابی دیگرگون افراد را به کام خویش می‌کشد.

در بخشی از کتاب اعتیاد و درمان می‌خوانیم:

هیپنوتراپی یا هیپنوتیزم درمانی بر سلامت روان افراد دارای اختلالات اعتیادی موثر است. در مطالعه‌ای ۸ جلسه ظرف مدت ۵ ماه و هر جلسه ۲ ساعت توانست وضعیت روان‌شناختی معتادان را به طرز معنی داری بهبود دهد. اعتیاد بیشتر یک وسوسه و هوس روانی است تا یک وابستگی جسمانی. بنابراین در درمان آن هم باید وسوسه روانی مصرف مواد را از بین برد در نتیجه به خودی خود فرد میل خود را به مصرف مواد از دست می‌دهد.

یک فرد معتاد که درد و رنج زیادی را برای ترک مواد تحمل می‌کند اما پس از مدتی مجددا به آن روی می‌آورد، در واقع به معنای آن است که قدرت اراده آن فرد تحمل مقاومت در برابر وسوسه تجدید حالات لذت بخشی که آن مواد در گذشته برای او ایجاد می‌کرد را ندارد. در نتیجه مجددا شروع به مصرف مواد می‌کند.

با توجه به تجربیات حاصل شده به نظر می‌رسد برای درمان اعتیاد یک روش بسیار خاصی را باید به کار برد تا وسوسه مصرف مواد از بین برود. بنابراین از آنجایی که هیپنوتیزم قادر به نفوذ به ذهن نا‌هشیار فرد می‌باشد، به همراه مشاوره روانشناسی و روان‌درمانی بهترین روش برای رهایی از اعتیاد به مواد و وابستگی روانی به هر چیز زیان‌آوری می‌باشد.

کلمات کلیدی: اعتیاد، درمان اعتیاد، روانشناسی اعتیاد، روان درمانی اعتیاد، درمان روانشناختی اعتیاد، تغذیه در ترک اعتیاد، راه های درمان اعتیاد، درمان اعتیاد با هیپنوتیزم، ایا هیپنوتیزم در درمان اعتیاد موثر است، روش های درمان اعتیاد، کتاب روانشناسی اعتیاد، کتاب درمان شناختی رفتاری اعتیاد، مشاوره روانشناسی ترک اعتیاد،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.