دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب پایتون به زبان ساده

کتاب‌های مرتبط

مشاهده همه »
کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب پایتون به زبان ساده

کتاب پایتون به زبان ساده اثر یونس ابراهیمی به موضوع پایتون (Python) می‌پردازد که یک زبان برنامه‌نویسی همه‌منظوره، شیءگرا و متن‌باز است که توسط خود و فان راسام (Guido van Rossum) در سال 1991 در کشور هلند طراحی شد.

این زبان از زبان‌های برنامه‌نویسی مفسر بوده و به صورت کامل یک زبان شیءگرا است که به زبان‌های تفسیری Perl و Ruby شباهت دارد و از مدیریت خودکار حافظه استفاده می‌کند.

پایتون، کد باز (open source) است، زبانی که گوگل و یا یاهو از آن به عنوان یکی از اصلی‌ترین ابزارهای توسعه استفاده می‌کنند.
برنامه‌های پایتون مثل PHP قابل اجرا روی اغلب سیستم عامل هاست. پایتون، دستور زبانی شبیه گفتار ساده‌ی انگلیسی دارد و با دارا بودن 33 کلمه کلیدی جزء ساده‌ترین زبان‌ها است.

سادگی و خوانایی از ویژگی‌های بارز زبان برنامه‌نویسی پایتون است، آن‌چنان ساده که حتی کودکان نیز قادر به آموختن آن هستند و قدرت در کنار این سادگی و خوانایی، معجزه پایتون می‌باشد. از نگاه هر برنامه‌نویسی، برنامه‌های پایتون مجموعه‌ای از کدهای زیبا هستند، بدون هیچ آشفتگی و پیچیدگی. جالب است بدانید مایکروسافت نیز این زبان را با نام IronPython در تکنولوژی Net. خود گنجانده است.

هم‌اکنون پایتون در شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگی مثل ناسا و گوگل و یاهو و... به صورت گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد. تاکنون نسخه‌های مختلفی از این زبان ارائه شده است.

این کتاب شامل بخش‌هایی به شرح زیر است:

پایتون چیست
دانلود و نصب Python.
ساخت یک برنامه ساده
توضیحات
کاراکترهای کنترلی
متغیر
انواع داده
استفاده از متغیرها
عبارات و عملگرها
عملگرهای ریاضی
عملگرهای تخصیصی (جایگزینی)
عملگرهای مقایسه‌ای
عملگرهای منطقی
عملگرهای خاص
گرفتن ورودی از کاربر
ساختارهای تصمیم
دستور if
دستور if…else
دستور if…elif…else
دستور if تو در تو
استفاده از عملگرهای منطقی
عملگر شرطی
تکرار
حلقه While
حلقه for
حلقه‌های تو در تو (Nested Loops)
خارج شدن از حلقه با استفاده از break، continue و pass
تابع
مقدار برگشتی از یک تابع
پارامترها و آرگومان‌ها
آرگومان‌های کلمه کلیدی (Keyword Arguments)
آرگومان‌های متغیر
محدوده متغیر
پارامترهای پیشفرض
بازگشت (Recursion)
توابع داخلی
Decorator
عبارات لامبدا (Lambda expressions)
توابع از پیش تعریف شده (Built-in Function)
توابع خاص (Special Methods)

کلمات کلیدی: برنامه نویسی پایتون، زبان برنامه نویسی پایتون، آموزش برنامه نویسی پایتون، آموزش زبان برنامه نویسی پایتون، کاربرد زبان برنامه نویسی پایتون، نصب پایتون، کتاب آموزش پایتون، محیط برنامه نویسی پایتون، آموزش پایتون pdf، خرید کتاب آموزش پایتون، بهترین کتاب آموزش پایتون، آموزش نصب پایتون، Python،

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.