دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب فلسفه ولایت از نگاه دینی و فرا دینی

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب فلسفه ولایت از نگاه دینی و فرا دینی

در کتاب فلسفه ولایت از نگاه دینی و فرادینی نوشته حامد دارابی تلاش شده است که در ابتدا با استدلال‌های مختلف و سوال و جواب‌های پیرامون مسئله ولایت، در ابتدا ولایت خدا بر جهان و سپس ولایت فقیه را به اثبات کامل رساند.

ولایت فقیه فقط مختص جامعه مذهبی نیست و در هر جامعه و کشوری نیاز است که ولایت یک شخص پایبند به اعتقادات دینی و پیرو عدالت و آگاه از ذات و تمنا‌های نفسانی انسان وجود داشته باشد.

در حکومت دینی و البته انسانی نیاز است تا ساختار جامعه از نسبی گرایی به دور شود و هیچ ایدئولوژی همانند ایدئولوژی اسلامی نمی‌تواند در هر زمانی همه چیز در آن باشد و کسی ولایت تکوینی را بر عهده گرفته که ضامن سعادت تمامی انسان‌هایی ست که به دنبال آزادی ابدی هستند.

و اینکه کتاب کمتر به مباحث دینی پیرامون ولایت فقیه پرداخته به این دلیل است که علمای صاحب نظر بسیاری از جمله آیت الله جوادی آملی در کتاب ولایت فقیه به درستی به این موضوع پرداخته‌اند و این کتاب تنها دیدگاه‌های فلسفی و جامعه شناسی شخص بنده است که چون خود را در زمینه فقه و مسائل مربوط به آن دارای دانش حوزه وی نمیدانم لذا از نوشتن در این رابطه پرهیز نموده و تلاش کرده‌ام تا تجربه‌ی ذهنی خویش را از ضرورت ولایت مطلقه فقیه بر یک فلسفه ولایت از نگاه دینی و فرا دینی جامعه در اختیار خوانندگان قرار بدهم.

کلمات کلیدی: فلسفه اسلامی، ولایت فقیه، نظریه ولایت مطلقه فقیه، اسلام شناسی، ولایت در اسلام، علوم فقهی، علم فقه،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.