دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب نظریه حقیقت افلاطون

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب نظریه حقیقت افلاطون

مارتین هایدگر فیلسوف شهیر آلمانی در کتاب نظریه حقیقت افلاطون سعی دارد به تفسیر و تاویل «تمثیل غار» افلاطون بپردازد.

مارتین هایدگر (Martin Heidegger)، در این مقاله، ابتدا فقراتی از رساله جمهوری را که در خصوص «تمثیل غار» است از یونانی ترجمه می‌کند و سپس دو تفسیر از آن ارائه می‌کند: تفسیر اول از آن خود افلاطون است که بنا بر آن تمثیل تصویری است از حرکاتی که انسان می‌تواند در درون و بیرون غار انجام دهد. این حرکات نهایتا به تربیت نفس منجر می‌شود.

تفسیر دوم از آن خود هایدگر است که بنابر آن تمثیل نه تنها تصویری از پایدیاست، که در واقع بیانگر نظریه حقیقت افلاطون است. وی معتقد است ماهیت تربیت و حقیقت ذاتا به هم مرتبط هستند. او می‌گوید تحولی که در تاریخ فلسفه در مورد معنای حقیقت رخ داده از این تمثیل ناشی می‌شود. از نظر هایدگر حقیقت در تمثیل معنایی دوگانه دارد: از یکسو به معنای آن چیزی است که خود را نامستور می‌سازد و حجاب از خود برمی‌دارد، که آن در نهایی‌ترین مرتبه ایده‌ی خیر است که نامستورترین و حقیقی‌ترین است. از سوی دیگر به معنای مطابقت عین و ذهن است.

در بخشی از کتاب نظریه حقیقت افلاطون می‌خوانیم:

افلاطون در تمثیل غار، نیروی توضیحی خود را قویا به کار می‌گیرد تا ما بتوانیم ماهیت پایدیا را به وسیله تصویر‌های عینی، که در داستان بازگو شده‌اند، ببینیم و بازشناسیم. در عین حال، او در صدد اجتناب از تفسیرهای غلط است و می‌خواهد نشان دهد که ماهیت پایدیا این نیست که صرفا شناخت را به نفسی که آمادگی ندارد، سرازیر کند؛ نفسی که گویی ظرفی خالی و منتظر است. برعکس، تربیت واقعی، خود نفس را در دست می‌گیرد و آن را به طور تام و تمام تغییر می‌دهد. بدین نحو که ابتدا ما را به سوی جایگاه وجود اصلی مان سوق می‌دهد و سپس ما را بدان خو می‌دهد. اینکه «تمثیل غار، به منظور توضیح ماهیت پایدیاست با وضوح کافی در همان جمله‌ای که افلاطون این داستان را در ابتدای کتاب هفتم آغاز می‌کند، بیان شده است. پس از آن تلاش کن تا از طریق این نوع تجربه (که در این داستان مطرح می‌شود به دیدگاهی در مورد ماهیت) تربیت» و «عدم تربیت، برسی که هر دوی آن‌ها (به دلیل تعلق به یکدیگر متعلق به بنیان وجود ما به عنوان انسان هستند.»

کلمات کلیدی: افلاطون، نظریات افلاطون، افلاطون کیست، فلسفه افلاطون، فلسفه افلاطون چیست، دانلود کتاب فلسفی، دانلود کتاب کوچک فلسفه pdf، کتاب های فلسفی معروف، Martin Heidegger، دانلود کتاب های فلسفی خارجی، the philosophy of aflatoon،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.