دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب نقشه موفقیت

کتاب‌های مرتبط

مشاهده همه »
کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب نقشه موفقیت

 کتاب نقشه موفقیت به قلم محمد نظری گندشمین به تحریر درآمده است. می‌دانیم که همه برای رسیدن به موفقیت به طور خستگی ناپذیر تلاش می‌کنند اما به آنچه که در آرزویش هستند دست نمی‌یابند آیا مسیر موفقیت را اشتباه انتخاب کرده‌اند؟ هدف و مقصود مشخص و روشنی نداشته‌اند؟ به توانایی‌ها و امکانات خود بی‌توجه بوده‌اند؟

وقتی سخن از نقشه می‌شود بیشتر به یاد نقشه‌های جغرافیایی می‌افتیم که در آن‌ها نقشه شهرها و کشورها و یا کره زمین ترسیم می‌شود. و شاید گفت قدیمی‌ترین نقشه‌هایی که انسان‌ها شروع به ابداع و استفاده از آن‌ها کردند همین نقشه‌های جغرافیایی بود که بیشتر شامل شهرها وکشورها و راه‌ها بوده است، و هنوز بشر در برهه‌ای از زمان قادر نشده بود حتی نقشه کره زمین را به طور کامل ترسیم کند، چرا که دانش محدود و ناقص آدمی این اجازه را نمی داد.

شاید چنین گفت هر چقدر دانش و علم انسان از محیط خود بیشتر شد، نقشه‌ها نیز تکامل یافتند و جزئیات بیشترو دقیق تری بر نقشه‌ها افزوده شد و نقشه‌های متعددی وارد عرصه حیات انسان‌ها شدند. به ویژه اینکه از وقتی زندگی شهری روز به روز گسترش یافت و ارتباطات در سطح ملی و بین اللملی بیشتر شد به طوری که کره زمین تبدیل به دهکده جهانی شد. و شهرها بزرگتر و پیچیده تر شدند، لزوم نقشه‌ها بیش از پیش احساس شد، آن گونه که ممکن است هر کس در شهر خودش خیلی‌ها جاها را نشناشد و ممکن است برای پیدا کردن آن‌ها از نقشه استفاده کنند یا از مردم سطح شهر بپرسند و پرسیدن آدرس و نشانی چیزی است که هر روز در تمامی شهرها روی می‌دهد، باشد که در دادن آدرس، منصف و منطقی باشیم و خدای ناکرده باعث گمراهی دیگران نشویم. از این منظر می‌توان گفت برای رسیدن به شهر موفقیت یا بایستی نقشه خوبی در دست داشته باشیم یا که از افرادی آدرس و نشانی منزل الهه موفقیت را بپرسیم که ما را به درستی به مقصد رهنمون کرده باشند، و خودشان قبلا مسافر شهر موفقیت بوده باشند. وگرنه ممکن است آدرس اشتباهی را طی کنیم که به گم شدن و شکست و بازگشت دوباره و حرکت مجدد منتهی شود!!!

نقشه‌ها شبیه ماز و پازل هستند، یعنی ما را از مبداء به مقصد راهنمایی و هدایت می‌کنند و ممکن است در طول راه با پیچ و خم‌های بسیاری مواجه شویم، ولی باز تسلیم نمی‌شویم و از حرکت باز نمی‌ایستیم و تا رسیدن به نقطه نهایی که همانا دیدار با الهه موفقیت و درآغوش گرفتن اوست، از حرکت و تلاش خود دست نمی‌کشیم، درواقع طولانی بودن مسیر و پیچ و خم‌ها و هزار تو بودن ماز که نمادی از مشکلات و مسایل است، هیچ کدام دلیل و بهانه‌ای نمی‌شود که ما الهه موفقیت خودمان را فراموش کنیم و به عقب برگردیم، چرا که راه موفقیت شاید دوربرگردان داشته باشد ولی برگشت و بازگشت به نقطه آغازین ندارد!!! چرا که وقتی ما به آخر مسیر می‌رسیم و تمام قطعات پازل خودمان را به درستی کنار هم می‌چینیم، تصویر موفقیت ما هم نمایان خواهد شد و این یعنی تلاش رمز و تصویر موفقیت ماست و چه بهتر است که با نقشه خوبی در دست به تلاش بپردازیم و در هزار توی مشکلات، خودمان را فراموش نکنیم و ناتوان نبینیم.

از آن‌جا که موفقیت‌های انسان در راستای هدفگذاری هایش است و تحقق هدف‌های بزرگ هم به زمان طولانی نیاز دارد و همچنین موفقیت دارای فرآیند و روند است، از این رو لزوم آن می‌رود که برای تحقق اهداف و رسیدن به موفقیت‌هایی که در نظر داریم، دارای نقشه موفقیت باشیم و این نقشه می‌تواند راهنمای خوبی برای هدایت و سوق دادن ما به سوی موفقیت باشد، که در این نقشه همه چیز می‌تواند از قبل پیش بینی و برنامه ریزی شده باشد و همچنین به باید و نباید‌ها و نقاط ضعف و قوت و مسایل مرتبط با موفقیت ما را در برداشته باشد و این نقشه می‌تواند ما را در جهت درست و زمان مناسبی به مقصد و مقصود برساند، چرا که در نبود نقشه درواقع به معنی گم شدن در جنگل و کویر بزرگ و ناشناخته‌ای است که ممکن است هیچ وقت نتوانیم خودمان را نجات بدهیم و خودمان را به شهر موفقیت برسانیم.

از این رو یک مسافر شهر موفقیت، هیچ وقت نمی‌تواند خود را بی نیاز از داشتن نقشه موفقیت بداند و بدون نقشه راهی شهر موفقیت شود، چرا که در این صورت خدای ناکرده ممکن است مثل کریستف کلمب که می‌خواست به هندوستان برود، سر از قاره آمریکا درآورد!!!، برای همین وقتی نقشه‌ای در دست داشته باشیم، آن وقت پیدا کردن آدرس الهه موفقیت آسان‌تر خواهد بود تا زمانی که چنین نقشه‌ای در اختیار نداشته باشیم.

کلمات کلیدی: موفقیت، دانلود کتاب موفقیت، رسیدن به موفقیت، موفقیت شخصی، موفقیت در زندگی، عامل موفقیت، راه های موفقیت، دانلود کتاب موفقیت، موانع موفقیت،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.