دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب هنرهای تزیینی رو به زوال در حوزه معماری

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب هنرهای تزیینی رو به زوال در حوزه معماری

کتاب هنرهای تزیینی رو به زوال در حوزه معماری، با تمرکز بر چهار هنر تزیینی وابسته به معماری رو به زوال دورۀ صفوی و قاجار، در چهار فصل تدوین شده است. «نقاشی پشت شیشه»، «کُپ‌بری»، «لایه‌چینی و طلاچسبان» و «نقاشی دیواری» عناوین فصل‌های اول تا چهارم این کتاب است. در هر فصل ضمن اشاره به تاریخچه و معرفی هر کدام از هنرهای تزیینی، اصول فنی برای ایجاد اثر هنری و نیز عوامل آسیب‌رساننده به آن مطرح و در پایان، راه‌کارهایی برای جلوگیری از زوال این هنرها پیشنهاد شده است.

از جمله بناهای شاخص بررسی شده در این پژوهش، کاخ چهلستون، کاخ عالی‌قاپو، کاخ هشت بهشت، خانه‌های تاریخی وثیق، حقیقی، امام جمعه، ملاباشی، اژه‌ای و مدرسه تاریخی رودابه است که هر کدام از لحاظ دارا بودن این نمونه تزیینات، شاخص و منحصربه‌‌فرد هستند. در این کتاب برای مثال از کپ‌بری‌های مدرسه رودابه برای اولین بار نام برده شده است.

کلمات کلیدی: هنر معماری، هنرهای تزیینی، معماری سنتی، معماری ایرانی، معماری تزیینی، بناهای تاریخی،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.