دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب معماری روز دنیا به سبک ایرانی از نظر صاحب نظران

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب معماری روز دنیا به سبک ایرانی از نظر صاحب نظران

معماری ایران و ایرانی از دیر باز و در همه دوره ها در نقش گیری سبک های معماری جهان نقش داشته است که این موضوع دلیلی بر غنی بودن آن میباشد، اما متاسفانه طی سال های اخیر این تاثیر کمرنگ شده وپیشرفت معماری کشور با سرعت کندی پیش میرود، البته سمینارها،همایش ها ،چاپ کتب و مقالات تخصصی درصورت حمایت بیشتر کمک خوبی در این امر خواهند داشت.

گنجینه‌های هنر معماری، به جای مانده از قرون و اعصار، از چنان اعتبار و حیثیتی برخوردارند که توجه و حفاظت از آنها بطور مستمر از اهداف مهم مراکز فرهنگی در سراسر جهان بوده است. امید می‌رود در کشور ما نیز با داشتن سابقه تاریخی ممتد(و در اختیار داشتن بسیاری از این گنجینه‌ها) به ارزش واقعی آن توجه شده و میراثی را که نبوغ نسل‌های پیشین را به نمایش می‌گذارد، پاس بداریم . اگر چه حفظ میراث یک تمدن، کاری آسان نیست ولی اگر بخواهیم هویت خود را حفظ کنیم و از آن بعنوان پلی به سوی آینده بهره‌مند شویم، چنین امری بس ضروری است.

جغرافیا، تکنیک، مصالح، کار کرد، استفاده ،عملکرد و ... همگی زمینه های کار معماری هستند اما امروزه کار معماری فراتر از این ها است و در واقع دیگر کار معماری زمانی اتفاق می افتد که در آن خلاقیت اتفاق افتاده باشد که این خلاقیت توسط یک معمار درک و توسط افراد عادی لمس می شود.

معماری به مانند یک انسان که در دوره حجر در نوزادی خود در داخل غار ها سکونت میکرد ، در دوره کودکی همراه با ماد ها درکنار جغازنبیل، دوره نوجوانی همراه با ساسانیان برای جشن ها به تخت جمشید میرفته، و دوره جوانی خود را با ساختار شکنی از پوسته خارج شدن گذراند و هم اکنون که از این دوره نیز عبور  کرده است به پوشش ها و خصلت های متفاوتی احتیاج دارد و علاوه بر نیاز های ظاهری و استحکامی باید جوابگوی احساسات روانی نیز باشد به بیانی همانکونه که استاد ارجمند سید هادی میر میران در یکی از مصاحبه های خود میگوید:

«همانطور که یک انسان میتواند بفهمد عاشق شده یا خیر، در معماری و طراحی امروز نیز همین طور است و یک معمار میتواند بگوید آیا یک طرح، یک طرح معمارانه است یا خیر»

کتاب حاضر تلاش و کوششی در جهت تبیین مبانی و مفاهیمی است که جوابگوی نیازهای معماری روز دنیا است.به نظر نگارنده ،شرط ارتقاء معماری ایران و ورود به حوزه فکری در حیطه فرهنگی کشور و نقش یافتن دوباره در سبک های معماری جهان در گرو توجه به زیر بناهای معماری تاریخی ایران و منابع الهام آن و همچنین استفاده از یافته های روز دنیاست.

کلمات کلیدی: آموزش معماری، شناخت معماری روز، معماری مدرن، طراحی های سنتی ساختمان، معماری سنتی، معماری ایران، بزرگان معماری ایران، سبک های معماری جهان، بزرگان معماری جهان،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.