دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب درمانی + وب درمانی

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب درمانی + وب درمانی

کتاب درمانی معادل واژه Bibliotherapy انتخاب شده است. واژه Bibliotherapy از دو واژه Biblio به معنای کتاب و Therapy به معنای درمان  و شفامشتق شده است. ساده ترین تعریف کتاب درمانی، بهره گرفتن از کتاب به منظور خود ‌شناسی برای ایجاد دگرگونی است.

کتاب درمانی یعنی استفاده از مواد خواندنی برگزیده در راهنمایی و حل مشکلات شخصی به وسیله مطالعه هدفدار. در کتاب درمانی غیر از کتاب های پزشکی و روانشناسی معمولاً از کتاب‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های خواندنی، رمان، داستان و قصه استفاده می‌شود.

کتاب‌ درمانی فقط منحصر به کتاب نیست، شعر یا هر چیز نوشته شده دیگر نیز می‌تواند به‌عنوان ابزار درمان استفاده شود.

کتاب ‌هایی که در کتاب‌ درمانی استفاده می‌شوند طیف گسترده‌ای دارند. حتی بعضی، فیلم‌درمانی را هم یکی از فرزندهای خلف کتاب درمانی می‌دانند. شاید بتوان ریشه همه این درمان‌های ادبی و هنری را در این جمله ارسطو دانست که «تراژدی موجب تزکیه روح تماشاگر می‌شود»...

وب درمانی یکی از شق های دیگر کتاب درمانی است و در واقع مکمل آن است. امروزه منابع موجود در وب به منظور درمان و رشد فکری و شخصی مورد استفاده قرار می گیرند. هدف وب درمانی به کارگیری منابع موجود در وب برای حفظ سلامت روانی، تندرستی و سلامتی است.

امروزه یکی از آسان‌ترین راه های ارتقای آگاهی افراد، وب و سایر امکانات موجود در اینترنت هستند. وب درمانی، سلامت تن و روان را با شناخت و درک عمیق تر نسبت به روان خویشتن برای افراد فراهم می‌نماید. وب درمانی می‌تواند به افراد و گروه های اجتماعی مختلف کمک کند تا بهداشت روانی خود را تأمین نمایند و تغییرات مثبتی در طرز تفکر و اندیشه خود ایجاد کنند. در واقع، افراد با افزایش اطلاعات پزشکی و روانشناسی خود از طریق مطالعه منابع اطلاعاتی موجود در وب، بیشتر مراقب سلامت و بهداشت روانی خود و سایرین هستند.

کلمات کلیدی: روانشناسی، کتاب روانشناسی، دانلود کتاب روانشناسی، مقاله روانشناسی، کتاب درمانی، وب درمانی،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.