دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب سیر تاریخی فلسفه برای نوآموزان

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب سیر تاریخی فلسفه برای نوآموزان

کتاب سیر تاریخی فلسفه برای نوآموزان به قلم فرید سیاوش به حرکت تاریخی فلسفه از یونان باستان تا مدرنیته اشاره دارد.

در بخشی از  کتاب سیر تاریخی فلسفه برای نوآموزان می‌خوانیم:

نخستین فیلسوفی که در شهر ملطیه شناخته شد، تالس نام داشت. تالس بیشتر عمر خود را | در سفر بود. درباره وی گفته‌اند که او در سفری به مصر ارتفاع هرمی را با اندازه گرفتن سایه آن به دست آورد. او زمانی از روز به این کار دست زد که طول سایه خودش درست به اندازه قدش بود. تالس در سال 585 قبل میلاد وقوع کسوفی را نیز پیش بینی کرده بود.

گروهی معتقدند که تالس ستاره‌ی دب اصغر را کشف کرده و گروهی نیز معتقدند وی اهمیت این ستاره را درکشتیرانی شناخته است. در ریاضی قضیه‌ی تالس را به وی نسبت می‌دهند و از نظرات وی می‌توان به این قضیه‌ی مشهور اشاره کرد که: دو مثلث در صورتی مساوی هستند که یک ضلع و دو زاویه آن‌ها با هم مساوی باشد. که البته گروهی اعتقاد به این دارند که این قضیه توسط افراد دیگری مطرح شده و برای این که نظرشان مقبولیت پیدا کند بنام این فیلسوف مطرح کرده‌اند. برتراند راسل درکتاب تاریخ فلسفه خود عنوان می‌کند: فلسفه به عنوان چیزی متمایز از الهیات در قرن ششم قبل از میلاد آغاز شد.

برویت اسناد آغازگر فلسفه تالس بود. هنر تالس این بود که کلمه‌ی «چه؟» را به جای کلمه‌ی «که؟» گذاشت. تالس همچون متفکران پیشین یا دقیق‌تر بگوییم همچون متدینان گذشته نپرسید که: جهان از «که» یا بوسیله‌ی چه کسی ساخته شده است، بلکه سؤال را به شکل کاملا تازه‌ای مطرح کرد. پرسید: جهان از «چه» ساخته شده است؟ یعنى تالس تفسیر اسطوره شناختی کهن را در باب پیدایی جهان، رها کرد و کوشید تا با تفکر عقلی به توصیف طبیعت بپردازد و پیدایی جهان را تبیین کند.

کلمات کلیدی: دانلود کتاب تاریخ فلسفه pdf، تاریخ فلسفه، سیر تاریخ فلسفه، بنیانگذار فلسفه، تاریخ فلسفه یونان، تاریخ فلسفه غرب، بهترین کتاب تاریخ فلسفه، تاریخچه فلسفه، تاریخ فلسفه، دانلود کتاب تاریخ فلسفه، دانلود رایگان کتاب تاریخ فلسفه، تالس، قضیه تالس، تالس کیست،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.