دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب اعداد شگفت انگیز فیبوناجی

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب اعداد شگفت انگیز فیبوناجی

کتاب اعداد شگفت انگیز فیبوناجی نوشته‌ی شون علی چینیا، الگوی جالب اعداد فیبوناجی را همراه با مثال و تصاویر به کودکان و نوجوانان معرفی می‌کند.

در سدۀ یازدهم (حدود هزار سال قبل) راهبی که اسمش هیماچاندرا بود در محلی که امروزه به نام گجرات یاد می‌شودزندگی می‌کرد. این راهب پیرو مذهب جین که یکی از مذاهب قدیمی هندوستان است، بود. هیماچاندار در حالی که مشغول آموزش و تحقیق در رابطه به شعر و موسیقی بود الگوی عددی جالبی را کشف کرد. او در جستجوی اعدادی بودکه بتوان به کمک آن‌ها صدا‌های بلند و کوتاه را با هم جمع کند، از آن الگو‌های صوتی آهنگین و منظم بوجود آورد. حدود 100 سال پس از هیماچاندرا ریاضی دان ایتالیایی لیوناردو فیبوناجی (1170 - 1250) در کتاب خود تحت عنوان ((کتاب حساب)) که در سال 1202 آن را تالیف کرد، در مورد الگوی عددی شبیه آنچه هیماچاندرا کشف نموده بود، نوشت.

فیبوناجی عادت داشت که در کشور‌های سواحل مدیترانه سفر کند و با بازرگانانی که از شرق می‌آمدند  ملاقات نماید واز آن‌ها در مورد این که چگونه محاسبات بازرگانی خود را انجام می‌دهند بپرسد. امکان دارد که فیبوناجی در طی این ملاقات‌ها با الگوی عددی هیماچاندرا آشنا شده باشد. اما از آنجایی که او برای نخستین بار این ردیف اعداد را به اروپایی‌ها معرفی کرد، این اعداد به  الگوی عددی فیبوناجی نامگذاری شدند.

در بخشی از کتاب اعداد شگفت انگیز فیبوناجی می‌خوانیم

ما همه روزه از اعداد، استفاده می‌کنیم. برای شمارش، اندازه‌گیری، تلفن کردن به یک دوست و برای دانستن قیمت اجناس ما از اعداد استفاده می‌کنیم. اما آیا شما می‌دانستید که می‌توانید با استفاده از اعداد طرح‌های مختلف، شکل‌های هندسی و نقش‌های رنگارنگ نیز بکشید؟ آیا می‌دانستید که الگوهای عددی را می‌توان در طبیعت مشاهده کرد؟

کلمات کلیدی: دانلود رایگان کتاب اعداد شگفت انگیز فیبوناجی، دانلود pdf کتاب اعداد شگفت انگیز فیبوناجی، اعداد فیبوناجی، کاربرد اعداد فیبوناجی، اعداد طلایی فیبوناچی، داستان فیبوناچی، اعداد فیبوناجی در زندگی، آموزش فیبوناچی، آموزش فیبوناچی pdf، دانلود رایگان کتاب آموزش فیبوناچی، Pdf فیبوناچی، فیبوناچی برای کودکان،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.