دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب مکث زیر باران - جلد اول

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب مکث زیر باران - جلد اول

کتاب مکث زیر باران - جلد اول به قلم مسلم شوبکلائی، روایتی ادبی در وصف عشق است که با بیانی دلنشین به رشته تحریر درآمده.

انگار کن که ساعتی است به تصویر زنی خیره شده‌ای و جزئیات صورتش را به تماشا نشسته‌ای و [حتی] پلک روی هم نگذاشته‌ای، از ترس آنکه نکند پلکت که از هم وا نشد نبینی‌اش. آن تصویر با صورت‌های ذهنی‌ات درهم‌می‌آمیزد. گاه در آغوشش جان می‌دهی، گاهی خودت را برایش حلق‌آویز می‌کنی، گاهی اعدامش می‌کنی، با حلقۀ آتش جزغاله‌اش می‌کنی و گاه هاج و واج تنها نگاهش می‌کنی. شک نکن بعد از آن یک ساعت، عاشق آن زن شده‌ای. به همین سادگی.

این عشق بازاری است. اما عشق بازاری کجا عشق بارانی کجا. عشق، اگر کوچه و بازاری باشد، تنها نَمی از زندگی است؛ لب‌های تشنه‌ات را تر می‌کند، سیراب نمی‌شوی. اما اگر عشقْ بارانی باشد، خیس‌ات می‌کند، امان‌ات نمی‌دهد که بایستی، ترس می‌اندازد بر جان و دلت، و به هروله می‌کشاندت. رعدی بر خرمن جان، که گُر بگیرد و آتش‌ات بزند. آنگاه، مثل اسپند شوی روی آتش، بسوزی، بسوزانی، پودر شوی، به باد بسپری تن گداخته‌ات را، و با باد به کوی باران پرواز کنی. کرشمۀ باران نه از سر ناز است، بهانه است برای پرواز.

در بخشی از کتاب مکث زیر باران - جلد اول می‌خوانیم:

زندگی پژواک صدای آدمی است در گذر زمان، چونان طنین صدا در دل کوهسار و مرگ تاروپود زندگی را می‌دراند و به هیچ ضجّه زدنی پا پس نمی‌کشد. در بستر زندگی، رختخوابِ مرگ پهن است. عمر هر کسی به سوختن کبریتی می‌ماند؛ گاه نیمی از آن نسوخته خاموش می‌شود و گاه چوب کبریت تا ته می‌سوزد. در این همپوشانی مرگ و زندگی، سکوت و غریو فرقی ندارد، هرچند دلهرۀ سکوت زجرآورتر است. تنها می‌توان زیست و در فراق آن‌ها که رفته‌اند گریست. کاش باران ببارد. گریستن زیر باران آسانتر است.

کلمات کلیدی: نثر ادبی، متن ادبی، نثر پارسی، دانلود متن ادبی، دانلود کتاب ادبی، قطعه ادبی کوتاه، متن دلنوشته، دانلود رایگان کتاب مکث زیر باران، دانلود pdf کتاب مکث زیر باران، بهترین دل نوشته ها، دل نوشته کوتاه، دلنوشته زندگی، دلنوشته، دانلود دلنوشته، دلنوشته های زیبا و دلنشین، دلنوشته های عشقی، نثر فارسی، قطعه های ادبی،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.