دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب جلوه‌های خداشناسی در تذکره الاولیاء عطار نیشابوری

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب جلوه‌های خداشناسی در تذکره الاولیاء عطار نیشابوری

کتاب جلوه‌های خداشناسی در تذکره الاولیاء عطار نیشابوری چکیده‌ای از جملات ارزشمند از بزرگان و مشایخ در زمینه خداشناسی را از این کتاب کهن دربردارد که توسط علیرضا ملکی گردآوری شده است.

در کتاب تذکره الاولیاء عطار به ویژه جملاتی که از جنید بغدادی و بایزید بسطامی و ذوالنون مصری و سری سقطی و ... درباره توحید بیان شده از نظر اسرار خداشناسی معارف بی‌نظیری هستند که علیرضا ملکی چکیده این جملات را در این مجموعه انتخاب نموده است.

در بخشی از کتاب جلوه‌های خداشناسی در تذکره الاولیاء عطار نیشابوری می‌خوانیم:

ذکر فضیل عیاض رحمۀ الله علیه

و گفت: هرکه را از تنها بودن وحشت بود و به خلق انس دارد از سلامت دور است.
و گفت: هرکه سخن از عمل شمرد سخنش اندک بود مگر در آنکه او را به کار آید.
و گفت: چون حق تعالی بنده را دوست دارد اندوهش بسیار دهد، و چون دشمنش دارد دنیا بروی فراخ گرداند.
و گفت: هرکه از خدای ترسد زبان او گنگ بود.
و گفت: چون خوف در دل ساکن شود چیزی که به کار نیاید بر زبان آنکس نگذرد، و بسوزد از آن خوف منازل شهوات و حب دنیا، و رغبت در دنیا از دل دور کند...

کلمات کلیدی: متن کتاب تذکره الاولیا، تذکره الاولیا بایزید بسطامی، تذکره الاولیاء، جملات تذکره الاولیا، جملات ناب تذکره الاولیا، جملات زیبای تذکره الاولیا، بهترین جملات تذکره الاولیا، جملات زیبا از تذکره الاولیا، تذکره الاولیا pdf، قسمت هایی از کتاب تذکره الاولیا، گلچین تذکره الاولیا،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.