دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب شربت‌ها از دیدگاه طب سنتی ایران

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب شربت‌ها از دیدگاه طب سنتی ایران

کتاب شربت‌ها از دیدگاه طب سنتی ایران به قلم سید محمد موسوی ضمن معرفی انواع شربت‌های خانگی و موارد مصرف آن‌ها، طرز تهیه این شربت‌ها را به صورت کامل شرح می‌دهد.

در بخشی از کتاب شربت‌ها از دیگاه طب سنتی ایران می‌خوانیم:

شربت دانه‌های گیاهی

این شربت برای کسانی که بدن‌شان داغ است مفید و تب و حرارت را از بدن دور می‌سازد. بلغم و صفرای اضافی را پخته و خارج می‌کند. کبد و طحال را پاک‌سازی کرده و چربی و اسید اوریک و اوره خون را تنظیم و خون را تصفیه و معده را سرحال آورده تقویت می‌کنند. مقدار مصرف آن از یک تا ۳ استکان در روز است.

سرکه خانگی تند، 4 لیتر، آب جوشیده سرد شده یا آب چشمه منطقه ییلاقی با آب معدنی 1/5 لیتر، عرق رازیانه 1/5 لیتر عرق کرفس 1/5 لیتر، بذر رازیانه 105 گرم، بذر کرفس 105 گرم، پوست بیخ کرفس 105 گرم همه را با هم مخلوط کنید و بگذارید 24 ساعت به همان حالت در حرارت معمولی بماند. روی شعله ملایم بجوشانید تا یک ششم آن بخار شود. با پارچه تمیز صاف کنید. 3/5 کیلو نبات اضافه کنید و روی شعله ملایم دوباره بجوشانید تا نصف دیگر بخار شود. در حال جوشیدن کفی را که روی آن بالا می‌آید بگیرید. از آتش فرو گیرید و به اندازه یک قاشق مربا‌خوری زعفران ساییده در یک کیسه کتانی با نخی وارد کنید و با دست آن‌قدر بمالید تا آب زعفران کاملا در آن وارد شود. پس از سرد شدن در جای خنک نگهداری کنید.

کلمات کلیدی: طب سنتی، شربت های درمانی، شربت های سنتی، انواع شربت خانگی، شربت های اصیل ایرانی، انواع شربت های گیاهی، شربت سنتی ایرانی، کتاب شربت های ایرانی و نوشیدنی های سنتی، انواع نوشیدنی های سنتی، طرز تهیه نوشیدنی های سنتی ایرانی، طب سنتی ایران، طب سنتی ایران گیاه درمانی، خواص گیاهان دارویی،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.