دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب امپراتوری باروت

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب امپراتوری باروت

کتاب امپراتوری باروت نوشته‌ی محمد اشرف زاده، نکات مهم و تا حدی ناشناخته دوره صفوی را شناسایی کرده و شما را با جایگاه ایران صفوی در سطح جهانی بیشتر آشنا می‌کند.

اطلاعات زیادی درباره تاریخ ایران دوران صفویه در دسترس علاقمندان تاریخ است. این اطلاعات در مورد شاهان و سران صفوی و تا حد نیاکان آنان می‌باشد. از آنجا که عموم تاریخ شناسان به اهمیت سلسله صفویه و تاثیر سیاست‌های آن در ایران و جهان موافق آگاه هستند، در این نوشتار در کنار بررسی کوتاهی از سلسله صفوی، نگاهی مختصر به اوضاع اجتماعی و نقش زنان این دوران و همچنین تاثیر مهم این سلسله بر ایران و به طور کل بر جهان قرن شانزدهم و هفدهم خواهیم داشت.

افکار مثبت سیاحتگران خارجی درباره اوضاع اجتماعی و سیاسی ایران در این دوره در کنار دیگر امور اجتماعی، هنری و علمی ایران نشانگر پیشرفت شایان ایران صفوی در قرون شانزدهم و هفدم میلادی‌ست که اثری مستقیم در قرون بعدی و تا زمان حاضر داشته است.

در بخشی از کتاب امپراتوری باروت می‌خوانیم:

در دوران خاندان صفوی تحولات بسیاری در جهان و ایران به وجود آمد. دوره رنسانس اروپا در حال پا گرفتن بود. اسپانیا و کشورهای دیگر اروپایی و تا حدی انگلستان برای خود مستعمرات گوناگونی در سرزمین‌ها جدید آمریکا ایجاد کرده بودند. کشورهای خاور دور از جمله چین و هندوستان با استفاده از جاده ابریشم تجارت بین المللی خود را بسط دادند. استفاده از این راه تجاری باعث معرفی فرهنگ‌های جدید در کشور‌های گوناگون بود. در این میان، ایران تحت کنترل صفوی به یک کشور یک پارچه تبدیل شده و زیر پرچم خاندان صفوی برای شناخته شدن به عنوان یک قدرت جهانی و رقابت با کشورهای دیگر از جمله انگلستان کوشش می‌کرد.

کلمات کلیدی: کتاب تاریخ صفویان، تاریخ صفویان، صفویه، دوران صفویه، زنان دوران صفویه، سلسله صفویه، pdf کتاب تاریخ صفویه، پادشاهان صفویه، صفویه شاهان، صفویه، کتاب تاریخی، کتاب رایگان تاریخی، دانلود کتاب تاریخی، pdf کتاب تاریخی، پی دی اف کتاب تاریخی،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.