دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب بیمارستان‌های ایران در زمان صفویه و قاجار

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب بیمارستان‌های ایران در زمان صفویه و قاجار

کتاب بیمارستان‌های ایران در زمان صفویه و قاجار اثر ویلم فلور تاریخچه ساخت بیمارستان‌های قدیمی در شهرهای مختلف ایران را بررسی می‌کند.

پس از دوران ایلخانی تعداد بیمارستان‌های ایران به شکل چشم‌گیری کاهش یافت، به گونه‌ای که در دوران صفوی براساس گفته‌ی تاورنیه، هیچ بیمارستانی همسنگ آنچه در اروپا وجود داشت، در ایران یافت نمی‌شد.

ویلم فلور که از پژوهشگران و تحلیل‌گران برجسته در زمان معاصر است، در این نوشتار، به زیبایی، تعداد و چگونگی ساز و کار و گسترهی اثرگذاری بیمارستان‌های ایران در دوران صفویه را به تصویر کشیده است. بر اساس یافته‌های کنکاش گرایانه‌ی این نویسنده‌، تعداد کم و کیفیت مادون بیمارستان‌ها و دارالشفاءهای دوره‌ی صفویه و قاجاریه نمی‌توانسته‌اند چندان اثری بر وضعیت سلامت مردم ایران گذاشته باشند.

هر چند که در دوران قاجار شاهد رشد مریضخانه‌ها و بیمارستان‌ها در شهرهای گوناگون و نیز خودنمایی دانش بالینی، شیوه‌های تشخیصی، داروها و  شیوه‌های درمانی کارآمدتری هستیم ولی فقدان زیرساخت‌ها برای ایجاد تحول در نظام سلامت، موجب جولان اپیدمی‌های بیماری‌های واگیردار گوناگون و بنیان برافکن در این دوران می‌شوند.

کلمات کلیدی: تاریخ ایران، صفویه، قاجار، بیمارستان ها در دوره صفویه، بیمارستان های ایران، بیمارستان های ایران در زمان قدیم، بیمارستان های قدیمی، تاریخچه بیمارستان ها،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.