دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب تاریخ سیاسی شاهنشاهی اشکانی

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب تاریخ سیاسی شاهنشاهی اشکانی

کتاب تاریخ سیاسی شاهنشاهی اشکانی نوشته شروین وکیلی در مورد یکی از دوران‌های شاهنشاهی ایران یعنی اشکانیان نوشته شده است.

اشکانیان از سویی دیرپا‌ترین دودمان فرمانروای ایران و طولانی‌ترین دوران تاریخی ما محسوب می‌شوند و از سوی دیگر بسیار اندک و سطحی مورد تحلیل قرار گرفته‌اند. دوران پانصد سالهٔ اشکانیان به تنهایی از تاریخ بیشتر کشورهای امروزین جهان طولانی‌تر است. ایران در این دوران قدرتی جهانی بود که گذشته از تاثیر فرهنگی و اقتصادی‌اش از مجرای راه ابریشم، در سپهر سیاسی هم از سویی دایرهٔ نفوذ امپراتوری روم را محدود می‌ساخت و از سوی دیگر با فشاری که بر قبایل سکا می‌آورد، در ساخت سیاسی امپراتوری چین نقشی مهم ایفا می‌کرد. با این همه، رسم بر آن است که دولت اشکانی را تنها واسطه‌ای میان دو دورانِ باشکوه هخامنشی و ساسانی بدانند و از زاویهٔ دید مورخان رومی بدان بنگرند.

در پژوهشی که در دست دارید تاریخهای ایرانی در کنار منابع یونانی-رومی، هندی، و چینی قرار گرفته تا در بافتی جهانی فهمی عمیق‌تر و روشن‌تر از پویایی قدرت اشکانیان به دست آید. این کتاب دنبالهٔ طرح بازخوانی تاریخ ایران زمین در چشم‌اندازی سیستمی است و دنبالهٔ کتابهای «کوروش رهایی‌بخش»، «داریوش دادگر» و «اسطورهٔ معجزهٔ یونانی» محسوب می‌شود.

کلمات کلیدی: تاریخ سیاسی، شاهنشاهی اشکانی، دانلود کتاب شاهنشاهی اشکانی، سلسله اشکانیان، اشکانیان، تاریخ ایران، تاریخ ایران باستان، پادشاهی اشکانی، دانلود کتاب تاریخی ایران، دانلود خلاصه تاریخ ایران pdf،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.