دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب دریچه‌ای نوین به سوی تاریخ اسلام

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب دریچه‌ای نوین به سوی تاریخ اسلام

کتاب دریچه‌ای نوین به سوی تاریخ اسلام نوشته‌ی محمود رضاقلی، دفتر اول از مجموعه‌ی بازخوانی و سنجش قرآنی واپسین بعثت توحیدی تاریخ است و با نگاهی نو به روایت تاریخ اسلام در ابعاد مختلف می‌پردازد.

در بخشی از کتاب دریچه‌ای نوین به سوی تاریخ اسلام می‌خوانیم:

فهم رسم الخط عربی پیش از بعثت محمد و نزول قرآن پیچیده است؛ زیرا تاریخ عرب جاهلی ثبت نشده و راویان هر یک با تحریف و اضافات در طی قرون چیزهایی گفته‌اند که مبهم و متناقض و بی‌ارتباط می‌نماید. بر پایه روایت‌ها، قریش خط را از مردم حیره و آن‌ها به نوبه خود از مردم انبار فرا گرفته‌اند؛ اما مطابق برخی دیگر از روایت‌ها قبیله‌ای از یمن مبتکر خط است. در پاره‌ای روایت‌ها هم تاریخ خط و نگارش به افسانه آمیخته شده و از اسماعیل و حتى آدم به عنوان مخترع خط یاد می‌شود. در روایت‌ها نام افراد گیرنده و آموزگاران خط نیز آمده است. اما ابن خلدون اندلسی در قرن نهم هجری نخستین کسی است که به بررسی عقلانی مسئله خط عربی پرداخت. وی آنرا به تمدن و رفاه مرتبط ساخت که چون دولت حمیری به آن‌ها دست یافت، خط عربی را به زیبایی و استواری رساند؛ خطی که به مردم حیره و عراق منتقل شد.

کلمات کلیدی: تاریخ اسلام، تاریخ اسلام pdf، کتاب تاریخ اسلام، pdf خلاصه تاریخ اسلام، کتاب رایگان تاریخ اسلام، تاریخ اسلامی، موضوعات تاریخ اسلام، منابع تاریخ اسلام، کتاب تاریخی، کتاب رایگان تاریخی، دانلود رابگان کتاب تاریخی، pdf کتاب تاریخی، pdf کتاب تاریخی رایگان، دانلود pdf کتاب دریچه‌ای نوین به سوی تاریخ اسلام،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.