دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب علف لیمو؛ خوشبو و آرامبخش

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب علف لیمو؛ خوشبو و آرامبخش

کتاب علف لیمو؛ خوشبو و آرامبخش نوشته‌ی اسماعیل پورکاظم، از تاریخچه، کاربرد، فواید، عوارض جانبی و بسیاری از موارد دیگر گیاه علف لیمو صحبت می‌کند و اطلاعات کاملی را از این گیاه پرکاربرد و کمتر شناخته شده در اختیار شما قرار می‌دهد.

گیاه «علف لیمو» (lemon grass) با نام علمی «Cymbopogon citratus» که آن را در ایران با اسامی مختلفی از جمله: «سرده»، «چمن معطر»، «کاه مکی» و «بوتار» می‌شناسند، اصولا در مرۂ گیاهان خانواده چمنی یا غلات (poaceae) محسوب می‌شود. از گیاه «علف لیمو» که بومی کشورهای سریلانکا (سیلان) و هندوستان است و در قالب گپه‌های متراکم رشد می‌کند، معمولا برای مقاصد طعم دهی مواد غذائی، بهداشتی و آرایشی، تهیه برخی داروهای سنتی و همچنین به عنوان گیاه زینتی باغچه‌ها، حواشی گذرگاه‌ها، معابر و فضاهای سبز سود می‌جویند.

در بخشی از کتاب علف لیمو؛ خوشبو و آرامبخش می‌خوانیم:

اگرچه برگ‌های سبز علف لیمو بیش از آن سفت و زبر هستند که قابل خوردن باشند ولیکن آن‌ها را می‌توان قطعه قطعه (sniping نمود و به صورت‌های تازه یا خشک برای تهیه چای گیاهی و یا افزودن به برخی از غذاهای آبکی از جمله آبگوشت (broth) بکار برد. از برگ‌های بالغ گیاه علف لیمو به صورت‌های تازه و یا خشک شده جهت طعم دهی کباب‌ها، سوپ‌ها و چای‌های گیاهی بهره می‌برند.

کلمات کلیدی: گیاه بوتار، دانلود pdf کتاب علف لیمو خوشبو و آرامبخش، کتاب علف لیمو خوشبو و آرامبخش pdf، علف لیمو، pdf علف لیمو، طرز تهیه دمنوش علف لیمو، نحوه کاشت علف لیمو، روغن علف لیمو، مضرات علف لیمو، روغن علف لیمو، علف لیمو چه خواصی دارد، ماده موثره علف لیمو، علف لیمو کاشت، خواص علف لیمو، نام دیگر علف لیمو، سرده، گیاه سرده چیست، چمن معطر، کاه مکی، خواص گیاه کاه مکی، عرق کاه مکی،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.