دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب مطالبات معنوی

کتاب‌های مرتبط

مشاهده همه »
کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب مطالبات معنوی

کتاب مطالبات معنوی نوشته‌ی محمدرضا زادهوش، راه‌نامه‌ای برای علاقه‌مندان به خودشناسی است؛ کسانی که معنای انسان را در لایه‌های عمیق زندگی می‌جویند و از سطح می‌گریزند.

با نیاز زندگی امروز به صورتک‌های بسیار، شمار عروسک‌هایی که اختیار آنان در دست هویت‌های کاذب قرار دارد، بیش‌تر می‌شود. رهایی از نقاب‌ها و هویت‌های دروغین جز با خودپژوهی ممکن نیست. 

گاهی گوهر یگانه آدمی، چنان بیگانه می‌شود که از انسان به جز دیوواره‌ای برجا نمی‌ماند. دیوی با پوسته آدمی‌زاد که می‌تواند خود و هم‌نوع خود را به پرت‌گاه نابودی ببرد و در هر فرصتی ستیزه‌جویی کند. ستیزی پایان‌ناپذیر که جوانی ما را به نابودی کشانده، و هر فرصتی مانند میراث عرفانی ما را به اشغال خود درآورده است. بدون نقد و بررسی انسان به وسیله خودشناسی و بدون تلاش برای خودسازی، عشق، دچار رکود می‌شود، و همه جا را تنفر فراخواهد گرفت. انسان چه‌گونه می‌تواند از زندگی خود لذت ببرد، به اسارت توهمات درنیاید، در خیالات فرونرود، فریب تصورات را نخورد، انرژی‌بخش باشد، و کدر نباشد؟ پاسخ این پرسش‌ها را می‌توان در این کتاب یافت.

در بخشی از کتاب مطالبات معنوی می‌خوانیم:

ما دو گونه ممکن است در یک راه شناخته شده بر زمین بخوریم؛ یکی تصور نادرست از مسیر و یکی سرگرم بودن به گفت و گوهای درونی، هر دو، کار ذهن است. ذهن، ما را در یک پله ساده که بارها از آن استفاده کرده ایم، بر زمین می‌زند. ما به همه این‌ها فکر می‌گوییم، و گویی تفکر به طور کلی برای ما مقدس است اگر هست، باید از این تقدس بکاهیم، فکر خودکشی نیز یک فکر است، ذهن حتى در این که چه چیزی فکر است و چه نیست، و کدام فکر مقدس است و کدام نیست، ما را فریب داده است، هر نوشته‌ای که بر زمین افتاده است، متنی از کتابی آسمانی نیست، می‌تواند حتی علیه مقدسات ما باشد.

کلمات کلیدی: تعریف معنویت در روانشناسی، نقش معنویت در زندگی، مقاله در مورد معنویت، متن درباره معنویت، رابطه معنویت و سلامت روان، زندگی معنوی، زندگی معنوی چیست، تعریف زندگی معنوی، بعد معنوی چیست، دانلود pdf کتاب مطالبات معنوی، کتاب مطالبات معنوی pdf، خصوصیات افراد معنوی، بعد معنوی انسان چیست، خود معنوی چیست، انسان معنوی کیست، نشانه های معنویت، حس معنوی چیست،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.