دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب روش شبیه سازی خرپایی در تحلیل و طراحی مقاطع بتن آرمه

کتاب‌های مرتبط

مشاهده همه »
کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب روش شبیه سازی خرپایی در تحلیل و طراحی مقاطع بتن آرمه

کتاب روش شبیه سازی خرپایی در تحلیل و طراحی مقاطع بتن آرمه نوشته‌ی ایمان الیاسیان، به بررسی یک روش موفق، سازگار و مفید برای آنالیز و طراحی اعضاء بتنی مسلح می‌پردازد.

در بخشی از کتاب روش شبیه سازی خرپایی در تحلیل و طراحی مقاطع بتن آرمه می‌خوانیم:

مدل‌های خرپایی نمایش میدان تنش‌های واقعی ناشی از بارهای بکار برده شده و شرایط تکیه گاهی هستند. این مدل‌ها مکانیسم انتقال بار از یک عضو سازه‌ای را با تقریب زدن جریان نیروهای داخلی با استفاده از عضوهای فشاری برای نشان دادن جریان تنش‌های فشاری و عضوهای کششی برای نشان دادن تنش‌های کششی نمایش می‌دهند.

اعضاء غیر خمشی مانند تیرهای عمیق و کربل‌ها و اتصالات و نواحی انتهایی شاهتیرهای پیش تنیده می‌باشند. در اعضاء غیر خمشی مقاطع مسطح بتن به صورت مسطح بعد از خمش باقی نمی‌ماند. بنابراین اصول آنالیز تنش استفاده شده برای عضوهای سطحی مفید هستند برای تعیین مقاومت اعضاء غیر خمشی بتنی مناسب نیستند.

یکی از مشخصات اعضاء غیر خمشی مقاومت برشی آن‌ها است که بیشتر از آنچه که با تئوری تیر سطحی بدست می‌آید است. مقاومت برشی زیادتر اعضاء غدیر خمشی به واسطه قوس بندی داخلی (Arching) است که این جریان با انتقال بار به طور مستقیم به تکیه گاه بواسطه توسعه عضوهای فشاری است. میلگردها مانند اعضای کششی عمل می‌کنند بنابراین اعضای خیر خمشی می‌توانند شبیه به خریا مدل شوند.

کلمات کلیدی: شبیه سازی خرپا، جزئیات خرپا، محاسبه ظرفیت خمشی تیر بتنی، بتن چیست، روش های طراحی سازه های بتن آرمه، سازه بتنی pdf، جزوه سازه های بتنی، دانلود پی دی اف کتاب سازه های بتنی،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.