دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب رمان نمایشنامه‌ای در طویله

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب رمان نمایشنامه‌ای در طویله

کتاب نمایشنامه‌ای در طویله اثر محمد ضیایی، روایتی خیالی از زبان حیوانات درباره‌ی سال‌های پایانی یک انقلاب است که با وجود تعدد و زیبایی شعارهای آرمانی‌اش، به عاقبت تلخی دچار شده و نتوانسته به هدف‌هایشان برسند. این کتاب در ادامه رمان قلعه حیوانات جرج اورول نگاشته شده است.

در بخشی از کتاب نمایشنامه‌ای در طویله می‌خوانیم:

زمستان سرد در راه بود. حیوانات خود را برای تحمل مصائب و سختی‌های بیشتری در طویله آماده می‌کردند. هر چند در این فصل، کار کمتری انجام می‌شد، ولی جیره‌ها هم نسبت به تابستان کمتر شده و این زندگی را برایشان سخت‌تر و طاقت‌فرساتر می‌ساخت. مورگان توضیح داده بود که باید آذوقه بیشتری را برای زمستان سال بعد در انبارهای قلعه که در ساختمان خوک‌ها واقع بود ذخیره کنند. این در حالی بود که جای خوک‌ها، همچنان گرم و نرم و سفره‌هایشان، پر رونق بود. تنقلات برای شب‌های طولانی زمستان هم جزو برنامه‌های غذایی لازم و ضروری آن‌ها بود.

سال‌ها بود نه طویله‌ها جای مناسبی بود برای زندگی، نه آبشخورها، نه کاهدانی و... طویله نیاز به تعمیرات اساسی داشت. در خیلی از جاهای طویله، سقف، با یک بارندگی ساده مثل صافی، آب چکان می‌شد. هشت تا چراغ‌های نفتی موجود در طویله بزرگ، یک در میان خراب بود و کار نمی‌کرد. دو تا فتیله نداشت یکی هم شیشه و دستگیره‌اش شکسته بود. در طویله کوچک هم پنج تا چراغ نفتی وجود داشت که فقط سه تای آن‌ها کار می‌کرد.

کلمات کلیدی: رمان ایرانی، دانلود داستان اجتماعی، دانلود کتاب داستان اجتماعی، داستان و رمان پندآموز، دانلود داستان پندآموز، رمان نمایشنامه ای در طویله، کتاب قلعه حیوانات 2، داستان و رمان اجتماعی ایرانی، بردگی، کتاب مهندسی نفرت در قلعه حیوانات، کتاب قلعه حیوانات دو، دانلود رمان ایرانی، داستان فارسی، داستان ایرانی، مزرعه حیوانات، قلعه خوک، دانلود رمان اجتماعی، قلعه حیوانات، نژاد پرستی، تبعیض نژادی، انقلاب مادی، داستان تاریخی، دانلود داستان ایرانی،

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.