دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب بازاریابی B2B چیست و چه مزایایی برای کسب‌وکارها دارد؟

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب بازاریابی B2B چیست و چه مزایایی برای کسب‌وکارها دارد؟

کتاب بازاریابی B2B چیست و چه مزایایی برای کسب‌وکارها دارد؟ نوشته‌ی مهران منصوری فر، به بررسی Business to Business Marketing یا بازاریابی تجارت به تجارت می‌پردازد.

این نوع بازاریابی گونه‌ای مهم از بازاریابی‌های پرسود و پرتلاطم در دنیای تجارت محسوب می‌شود که این روزها با گسترش هر چه بیشتر فعالیت‌های تجاری در اینترنت، نقش مهمی در بازاریابی‌های آنلاین ایفا می‌کند. 
وقتی بحث از بازاریابی می‌شود، به طور پیش‌فرض همه‌ی شما فکر می‌کنید که در یک طرف این بازاریابی‌ها یک شرکت تجاری و در طرف دیگر مشتریان و مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرند. این نوع بازاریابی را با نام بازاریابی تجارت به مشتری یا مصرف‌کننده می‌شناسند. اگر چه اغلب مواردی که در اطراف شما در حال وقوع است به همین شکل می‌باشد، اما این تنها بخشی از مبحث پیچیده تجارت محسوب می‌شود.

در بخشی از کتاب بازاریابی B2B چیست و چه مزایایی برای کسب‌وکارها دارد؟ می‌خوانیم:

با یک تعریف ساده باید گفت که بازاریابی تجارت به تجارت همانطور که از نامش پیداست، به تعاملات تجاری بین دو بیزینس و کسب‌وکار مختلف با یکدیگر گفته می‌شود. در این حالت یعنی یک کسب‌وکار تجاری محصولات یا سرویس‌های خود را به یک کسب‌وکار تجاری دیگر می‌فروشد و یا در ازای ارائه آن‌ها، مبادلات کالا به کالا و موارد مشابه صورت می‌گیرد. توجه به این مسئله برای هر تجارتی حائز اهمیت است. اگر چه مشتریان معمول و رایج همواره عواملی موفقیت‌آمیز برای کسب‌وکار شما هستند، اما اگر بتوانید با یک تجارت دیگر وارد همکاری و معاملات تجاری شوید، می‌توانید در حجم گسترده‌ای اقدام به توزیع و فروش محصولات و سرویس‌هایتان کنید. درواقع فروش عادی به مشتریان ساده یک بخش خیلی مهم برای شماست اما همکاری دو یا چند جانبه با دیگر کسب‌وکارها می‌تواند سکوی پرتاب شما به سمت موفقیت زود هنگام باشد!

شاید مهم‌ترین دلیل این مسئله حجم بالای مبادلات بین تجارت‌ها باشد. برای مثال اگر شما یک فروشگاه تجهیزات پزشکی دارید، با فروش عادی تکی محصولات خود به مشتریان عادی، فقط چند فروش در طول روز خواهید داشت. اما اگر طرف قرارداد شما یک تجارت دیگر مثل یک بیمارستان یا داروخانه باشد، مسلماً مقدار فروش شما چند ده برابر از حالت عادی بیشتر خواهد بود! بازاریابی Business 2 Business در بعضی از منابع با عنوان بازاریابی صنعتی (Industrial Marketing) نیز شناخته می‌شود. اما تعریف جزئی و دقیق بازاریابی صنعتی با مبحث B2B تفاوت‌های اندکی دارد. مهم‌ترین نکته در این مقایسه این است که بازاریابی صنعتی به نوعی زیر مجموعه بازاریابی تجارت به تجارت به حساب می‌آید. همچنین در بازاریابی صنعتی ملاک اصلی، معمولاً انجام پروژه‌های صنعتی یک تجارت به دست یک تجارت دیگر است. احتمالاً بهترین مثال در این مورد، شرکت‌های ساخت‌وساز هستند که با دریافت و تحویل پروژه به صنعت‌گران، پروژه‌های مشتریان را انجام می‌دهند.

کلمات کلیدی: فروش b2b چیست، بازاریابی تجاری چیست، آموزش رایگان بازاریابی، آموزش بازاریابی pdf، فروش موفق pdf، استراتژی فروش pdf، آموزش فروش pdf، آموزش رایگان بازاریابی و مدیریت بازار، آموزش رایگان در زمینه بازاریابی، آموزش بازاریابی، کتاب بازاریابی pdf، استراتژی بازاریابی b2b، بازاریابی b2b+pdf، آموزش b2b، تکنیک های فروش b2b، استراتژی فروش b2b،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.