دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب روناس؛ گیاه رنگزا

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب روناس؛ گیاه رنگزا

کتاب روناس؛ گیاه رنگزا نوشته‌ی اسماعیل پورکاظم، به بررسی گیاهی که منجر به تحول صنعت رنگرزی در جهان شده، پرداخته است.

گیاهان نقش بارزی در زندگی بشر از بدو خلقت تاکنون ایفا نموده‌اند؛ ولیکن برخی از آن‌ها به واسطه‌ی وظیفه‌ی چندگانه‌ای که بر عهده دارند، لاجرم از ارزش و اعتبار برجسته‌تری برخوردار گشته‌اند. 

گیاه روناس (Madder) از جمله گیاهانی است که از زمان‌های پیشین توسط بشر اهلی گردیده و امروزه همچنان دارای کاربردهای گسترده‌ای در حیطه غذائی، داروئی و رنگرزی به ویژه در جوامع سنتی و در حال توسعه است. 

بنابراین شناخت ویژگی‌ها و قابلیت‌های گیاهانی نظیر روناس یقیناً می‌تواند کشورهای کمتر توسعه یافته و غیر صنعتی را در جهت بهره‌برداری از توانائی‌های بومی و منطقه‌ای برای رفع نیازهای داخلی و حتی صادرات یاری رساند و از این طریق به وضعیت اقتصادی کشاورزان و دست اندرکاران مربوطه کمک نماید، تا از این طریق بخشی از مهاجرت‌های ناخواسته روستائیان به شهرهای بزرگ کاسته شود.

کلمات کلیدی: Rubia tinctorum، طب سنتی، Madder، A dye plant، خواص درمانی روناس، گیاه شناسی، گیاه روناس، رنگ روناس، خواص گیاهان، گیاهان دارویی، داروهای گیاهی، درمان گیاهی،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.