دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب مهارت‌های فرزندپروری

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب مهارت‌های فرزندپروری

کتاب مهارت‌های فرزندپروری نوشته‌ی فاطمه زارع، طاهره صادقیه، اعظم عربی و محسن میرزائی به ارائه‌ی نکاتی ارزشمند در رابطه با تربیت فرزندان می‌پردازد.

امروزه هیچ پدر و مادری وجود ندارد که در زمینه رفتار با کودک خود با مشکل مواجه نشده باشد، تربیت فرزندان وظیفه دشواری است که تقریبا به درازای عمر ادامه دارد. چون دنیای کودکی، با دنیای بزرگسالان بسیار متفاوت بوده و بسیاری از افراد جامعه ما از روش‌های آموزشی و تربیتی مدرن در رابطه با آموزش کودکان اطلاعات چندانی ندارند. بی‌شک همه ما دوست داریم پدر و مادر شایسته‌ای باشیم. متاسفانه اکثر والدین بدون آموزش و آمادگی لازم در مسیر تربیت فرزندان گام می‌نهند و معمولا از طریق آزمون و خطا، دانش و مهارت‌های فرزند‌پروری را کسب می‌کنند.

ما اعتقاد داریم که هر پدر و مادری حق دارد ارزش‌ها، مهارت‌ها و رفتارهای مطلوب مورد نظرش را در فرزندش تقویت کند و با روشی که صحیح می داند با رفتارهای نامطلوب کودکش مقابله کند، چرا که ریشه بسیاری از مشکلات رفتاری و اختلالات روحی و روانی در بزرگسالی، در دوران کودکی یافت می‌شود. همانطور که روشن است علاوه بر عوامل ارثی و ژنتیکی، عوامل محیطی نیز در شکل‌گیری شخصیت انسان تاثیر دارد. بنابر‌این محیطی که کودک در آن رشد می‌کند و نحوه رفتار والدین در نوع رفتار و روح و روان او تاثیر می‌گذارد و ریشه بسیاری از افسردگی‌ها، اضطراب و وسواس در دوران کودکی افراد می‌باشد.

می‌توان با آموزش مهارت‌های زندگی، «کودکان و نوجوانان» را جهت مقابله و سازگاری با تنش‌ها و مشکلات آسیب زننده به زندگی توانمند نمود و این مهارت می‌تواند منجر به توانایی مقابله با استرس‌های روزانه زندگی - تطابق و سازگاری بهتر - زندگی شادتر و سالم‌تر در کودکان و نوجوانان گردد. برای داشتن یک جامعه سالم باید علاوه بر سلامت جسم به سلامت روان هم توجه نمود. این وظیفه مهم در درجه اول بر عهده پدران و مادران یک جامعه سالم است تا نسلی سالم را پرورش دهند.

شما با مطالعه این مجموعه در می‌یابید که بیشتر گرفتاری‌های کودکان بدون مصرف دارو هم قابل حل است. امید است که این مجموعه بتواند گامی ارزشمند در جهت پرکردن نواقص و کاستی‌های موجود در این زمینه باشد.

در بخشی از کتاب مهارت‌های فرزندپروری می‌خوانیم:

گاهی اوقات کودکان رفتارهای نامناسبی انجام می‌دهند که معمولا والدین نمی‌دانند در مقابل این‌گونه رفتارها چه عکس‌العملی داشته باشند. مهارت نادیده گرفتن یکی از مهارت‌هایی است که جهت کنترل بعضی مشکلات رفتاری کوچک مثل نق زدن، گریه کردن‌های مداوم، داد و فریاد کردن و شکلک در آوردن استفاده می‌گردد. در حقیقت توجه نکردن به کودک باعث کاهش انجام رفتار اشتباه می‌شود. باید توجه داشت این روش برای کنترل رفتارهایی که باعث نقض یک قانون یا ضایع شدن حقوق دیگران و یا ایجاد خطر برای کودک و دیگران می‌شود به کار نمی‌رود.

برای اینکه بتوانیم مهارت نادیده گرفتن را در کودکان اجرا کنیم، توجه به این نکته بسیار مهم است: والدین باید آمادگی لازم جهت اجرای این مهارت را از نظر روحی داشته باشند یعنی خسته نبوده و حوصله کافی جهت کنترل رفتار خود را داشته باشند زیرا بکارگیری این مهارت، کار بسیار دشواری بوده و نیاز به صبر و بردباری زیادی دارد و اگر کامل اجرا نشود، نتیجه مطلوب حاصل نمی‌شود.

کلمات کلیدی: مهارت های تربیتی، روانشناسی کودک و نوجوان، تربیت فرزند، مهارت های فرزند پروری، مهارت های فرزند پروری pdf، سبکهای فرزند پروری والدین، مهارتهای فرزندپروری چیست، تعریف فرزند پروری، فرزند پروری مثبت، فرزند پروری موفق، فرزند پروری pdf، فرزند پروری،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.