دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب راز الن

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب راز الن

کتاب راز الن به قلم جین بوکر زندگی دختری دبیرستانی به نام الن را روایت می‌کند که در زمان جنگ جهانی دوم به همراه مادرش و پدرش که راننده‌ی کامیون است در انگستان زندگی می‌کند و جنگ باعث وقوع اتفاقاتی عجیب در زندگی‌اش می‌شود.

شخصیت اصلی کتاب راز الن (Ellen's Secret)، از درس ریاضی به دلیل این‌که نمی‌توانست مسائلش را حل کند، متنفر بود؛ ولی در عوض از درس‌هایی مانند انگلیسی و تاریخ به شدت خوشش می‌آمد.

پدر الن به دلیل این‌که سنش از سن اعزام به جبهه بیشتر بوده، به جنگ اعزام نشده؛ ولی به نیوکاسل رفته و در آن‌جا راننده کامیون است و در پشت جبهه به نحوی خدمت می‌کند. پس از بمباران هواپیماهای آلمانی، او در نیوکاسل مجروح شده و نمی‌تواند به خانه بیاید. الن که بی‌صبرانه منتظر آمدن پدرش بوده، با این اتفاق به شدت از جنگ بیزار شده و خواهان تمام شدن هرچه سریع‌تر آن است.

در همان روزهای که پدرش در بمباران زخمی می‌شود، مادرش او را به دست یکی از همسایه‌هایشان سپرده تا برای مراقبت از شوهرش به نیوکاسل برود، داستانی عجیب و جالب برای او اتفاق می‌افتد. او به همراه یک خلبان آلمانی که نیوکاسل را بمباران و پدرش را زخمی کرده بود، در یک اتاق حبس می‌شود و در آن لحظاتی که برای او از ترس قرن‌ها می‌گذشت، پی می‌برد که آلمانی‌ها هم مثل او خانواده دارند و عاشق دیدن دوباره‌ی آن‌ها هستند و می‌فهمد که آن‌ها فقط از دستورهای مقامات کشورشان اطاعت می‌کنند و در اصل هیچ دشمنی با یکدیگر ندارند.

الن در همان حین که در آن‌جا حبس شده بود، از خلبان آلمانی که دست و پا شکسته می‌توانست انگلیسی صحبت کند، ریاضی و روشِ حل مسائل می‌آموزد. در انتها او که می‌داند کمک به دشمنان خیانت به‌شمار می‌آید و پیامدهای بدی دارد، سعی می‌کند خلبان آلمانی را که کارل نام دارد از آن‌جا فراری دهد تا بتواند به کشورش و پیش خانواده‌اش برگردد؛ وقتی هم که جنگ تمام شد، شاید او را دوباره ببیند...

در بخشی از کتاب کتاب راز الن نوشته‌ی جین بوکر (Jean Booker) می‌خوانیم:

الن مشت‌هایش را زیر پتو گره کرد او بیش از هر زمان دیگر از دست مادر که او را تنها گذاشته بود عصبانی بود تشک تختخواب به هیچ وجه راحت نبود و برجستگی‌ها و فرو‌رفتگی‌های فراوانی داشت در ضمن بوی پمادی که خانم دایموند به خاطر رماتیسم به کمرش مالیده بود او را آزار می‌داد. دوباره صدای خرو‌پف خانم دایموند بلند شد اما خیلی زود در همهمه هواپیما‌ها گم شد. الن می‌کنند آلمانی هستند‌ انگلیسی ولی حدس می‌زد که صدا مربوط به بمب افکن‌های آلمانی باشد که به سمت گلاسکو پرواز می‌کنند.

کمی بعد آٰژیر وضعیت عادی به صدا در‌آمد الن چشم‌هایش را بست و سعی کرد بخوابد اما ذهنش بسیار آشفته بود آیا حال پدر به زودی بهبود می‌یافت؟ الن آرزو می‌کرد مادر از این که او را همراه خود نبرده پشیمان شود.

گل‌های زنگوله‌ای که برای او چیده تا پایان هفته حتما پژمرده می‌شود. فکر گل‌ها الن را به یاد چتر نجاتی که در جنگل پیدا کرده بود انداخت باید صبر می‌کرد تا جریان را برای ماوییس هم تعریف کند اگر یک آلمانی دیگر هم خلبان بوده حتما پدر ماویس اطلاع داشت شاید الن می‌توانست روزهای آینده را در خانه‌ی ماوویس بگذراند البته اگر خانم دایموند اجازه می‌داد، اما پول نهار چه می‌شد؟ اگر او فردا پول ناهار را به مدرسه نمی‌برد مجبور بود تمام روز‌های هفته آینده را از خانه غذا ببرد و این موضوع مادر را حسابی عصبانی می‌کرد زیرا ناهار
در مدرسه به معنای صرفه‌جویی در مصرف کوپن‌های غذا بود....

کلمات کلیدی: دانلود رمان راز الن، دانلود ‌pdf کتاب راز الن، Ellen s Secret، دانلود رمان معروف، Jean Booker، جنگ جهانی دوم، نیوکاسل، دانلود رمان خارجی، دانلود رمان خارجی ترجمه شده، دانلود کتاب درباره جنگ جهانی دوم، دانلود کتاب هیجان انگیز، دانلود کتاب اجتماعی،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.