دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب پیشگیری از بیماری های خون

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب پیشگیری از بیماری های خون

در این کتاب اختلالات شایع دستگاه خو.ن و روش پیشگیری از آنها شرح داده شده است.

خون 7 الی 8 درصد وزن بدن را تشکیل می دهد و حجم آن در یک فرد بالغ بطور متوسط 5 لیتر می باشد. خون به واسطه گردش در داخل رگهای خونی عامل اصلی توزیع مواد غذایی، اکسیژن و حرارت در بدن و انتقال دی اکسید کربن و مواد زاید حاصل از فعالیت سلولها از بافت ها به ارگان های دفعی است. خون همچنین هورمون های مترشحه از غدد داخلی را به ارگان های مورد نظر حمل می کند. خون در خارج از بدن منعقد شده و سلولها و مواد غیر محلول آن به صورت توده ای نسبتا سفت به نام لخته خون درمی آید. و قسمت محلول آن به صورت مایعی زرد و روشن به نام سرم (Serum) از آن جدا می گردد. برای جلوگیری از انعقاد خون، به منظور مطالعات  خونی، مقداری هپارین (ک ماده ضد انعقاد) یا سیترات به آن افزوده می شود. در این حالت اگر اجازه داده شود سلول های خونی ته نشین شوند، ملاحظه خواهد شد از نظر حجمی حدود 55 درصد خون از پلاسما و 55 درصد آن از سلول های خونی تشکیل شده است.

کلمات کلیدی: رضا پوردست گردان میکروبیولوژیست، درمان بیماری های خونی، شناخت گلبول های خون، کم خونی آنمی، درمان کم خونی، مشکلات خونی،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.