دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب بیماری های گوش گلو وبینی

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب بیماری های گوش گلو وبینی

در این کتاب به شایع ترین اختلالات حوزه گوش و حلق و بینی می پردازد.

گوش های ما مسئول دو حس حیاتی اما کاملا متفاوت هستند: شنوایی و تعادل. صداهای تشخیص داده شده از طریق گوشها، اطلاعات اساسی را درباره محیط خارجی به ما می‌دهند و به ما اجازه می‌دهند با روشهای پیچیده‌ای چون گفتار و موسیقی ارتباط برقرار کنیم. علاوه بر این گوش ها در حس تعادل ما نیز سهم دارند. درک ناخود آگاه وضعیت بدن در فضا به ما اجازه می‌دهد تا بایستیم و حرکت کنیم بدون آنکه زمین بخوریم.
گوش دارای اندام های مجزای شنوایی و تعادل است که صداهای دنیای اطرافمان و اطلاعات درونی درباره وضعیت و حرکتمان را تشخیص می‌دهد. ساختمانهای حسی داخل گوش، اشکال متفاوت اطلاعات را به صورت ایمپالس های عصبی برگردانده تا از طریق اعصاب به قسمتهای مختلف مغز جایی که اطلاعات تجزیه و تحلیل می‌شوند، فرستاده شوند.

توانایی ما در تفسیر اصوات و استفاده از اطلاعات ، درباره تعادل در زمان نوزادی و کودکی شکل می‌گیرد. بینی جزئی از صورت و بخشی از دستگاه تنفسی می باشد. عملکرد اصلی بینی تخلیه هوای تنفسی است. بینی هوای ورودی به دستگاه تنفسی را گرم و مرطوب می نماید و تا حدی آلودگی ها و ذرات گرد و غبار را از هوا حذف می کند و به ریه ها هدایت می کند. بینی از یک طرف به هوای آزاد و از طرف دیگر با حلق در ارتباط است. بینی دارای یک حفره تو خالی است که توسط یک تیغه به نام سپتوم به دو بخش مساوی تقیسم می شود. این حفره ها مانند اتاقک هایی هستند که هرکدام از آنها به ۴ اتاقک خالی به نام سینوس متصل هستند.

کلمات کلیدی: بیماری های گوش، گوش و حلق و بینی، اختلالات گوش، رضا پوردست گردان میکروبیولوژیست، عفونت گوش، مشکلات تنفسی، بیماری های تنفسی،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.