دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب بیماری های تنفسی با ریسک مرگ و میر

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب بیماری های تنفسی با ریسک مرگ و میر

بدن موجودات زنده جهت تهیه اکسیژن برای متابولیسم سلولی ودفع دی اکسید کربن به دستگاه تنفس وابسته است. دستگاه گردش خون ابزار انتقال گاز بین بافتهای بدن وششها است. به این ترتیب گردش خون و دستگاه تنفس به یکدیگر وابسته است دستگاه تنفس با داشتن مجاری تفسی و هوایی وظایف خود را با پالایش هوا انجام می دهد. دستگاه تنفس به دو ناحیه هوایی و تنفسی تقسیم شده است ناحیه هوایی شامل حفره بینی، حلق، حنجره، نای و سیستم نایژه هاست که هوا را از محیط پیرامون به قسمت تنفسی شش ها می رساند. ناحیه هوایی دستگاه تنفسی بخش بیرونی ناحیه تنفسی دستگاه تنفس از حفره بینی تا نایژه ها دارای پوشش مطبق کاذب مژکدار با سلول های جامی شکل است.
بافت پیوندی سست زیرین دارای تعداد زیادی غدد سروزی - موکوسی است. ترشحات غدد بوسیله مژه حمل می شوند مژه با حرکت موجی ترشحات را به طرف حفره بین هدایت می کند.آستر مخاط دارای سلولهای ائوزینوفیل, ماکروفاژ و فولیکولهای لنفاوی است.

کلمات کلیدی: رضا پوردست گردان میکروبیولوژیست، بیماری تنفسی، بیماری سل، بیماری های ریه، شناخت بیماری ها، درمان بیماری،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.