دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب ماتیکان یوشت فریان

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب ماتیکان یوشت فریان

کتاب ارزشمند " ماتیکان یوشت فریان " از شگرفترین و دلچسب‌ترین یادگارهای نیاکان ماست.

"یوشت"، پسر "فریان" بود. فریان همانیست که از نخستین یاوران "زرتشت" بود و زرتشت در گات‌ها از او در شمار یاران نزدیک خود نام برده است.

داستان چنین است که جادوگری به نام "اخت" به شهری آمده و کوشش میکند تا این شهر را نابود کند. اَخت از هرکدام از مردم پرسشی سخت میکند و چون نمی‌تواند پاسخی دهد اورا میکشد. تنها کسی که همه سی و سه پرسش اورا به درستی پاسخ می‌دهد یوشت فریان است. این پرسشها گاه فلسفی، گاه زرتشتی، گاه از گروه اندرز و اخلاقی، گاه ازاطلاعات عمومی، گاه از علوم فیزیک و ریاضی و گاه پرسشهایی بچه گانه است. این ماجرا هشتاد سال پس از مرگ زرتشت روی داده است. همچنین یوشت فریان در دیگر کتب زرتشتی در شمار جاودانان قرار دارد که در آخرالزمان به یاری سوشیانت منجی می‌آید.

با توجه به این که چکیده این داستان در یشتهای کهن اوستایی آمده است روشن است که این اسطوره از سرشناس‌ترین اساطیر ایران باستان از دوران مادها تا زمان هخامنشیان بوده است. در زمان هخامنشیان این داستان به صورت کامل و به عنوان یک کتاب نوشته می‌شود که تا به امروز برای ما به یادگار مانده است.

در مورد یوشت فریان هرگز حق مطلب ادا نگشته است. اسطوره "یوشت فریان" که روزگاری در مقام اعتبار، هم رتبه با اساطیری چون "آرش کمانگیر" و "گرشاسپ پهلوان" بوده است؛ امروزه در گرد و غبار تاریخ فراموش شده است. باشد که این کتاب بهانه‌ای باشد برای آشتی و آشنایی ایرانیان با این اسطوره فراموش شده.

این کتاب کامل‌ترین ترجمه از کتاب "ماتیکان یوشت فریان" است که برای نخستین بار توسط بهمن انصاری منتشر می‌شود.

کلمات کلیدی: دانلود کتاب تاریخی، کتب تاریخی، تاریخ ایران باستان، اسطوره ایرانی، زرتشت،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.