دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب جوانان؛ ازدواج و راهکارها

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب جوانان؛ ازدواج و راهکارها

کتاب جوانان؛ ازدواج و راهکارها نوشته‌ی سید محمد حسینی شیرازی، به بررسی موانع ازدواج، پیامدهای تجرد، پایبندی به حجاب، همسر صالح، نقطه‌ی آغاز، همسر دوستی و غیره بر اساس آیات و روایات می‌پردازد.

بر اساس اطلاعات و آمار مجرد ماندن دختران و پسران، مشکل مشترک کشورهای اسلامی است و البته دختران، بیش از پسران از زیان‌های به وجود آمده در این زمینه، آسیب می‌بینند. این آفت از زمانی پدید آمد و دامن گسترد که تقلید از غرب مادی‌گرا، تمام جوامع اسلامی را فرا گرفت. البته این مشکل، یک مشکل انسانی است؛ چون همه‌ی دختران و پسران را با هر گرایش و اعتقاد در بر می‌گیرد.

در بخشی از کتاب جوانان؛ ازدواج و راهکارها می‌خوانیم:

امام صادق (علیه السلام) می‌فرمایند: مردی نزد پدرم آمد و پدرم از او پرسید: «آیا همسر داری؟ گفت: «خیر». پدرم فرمود: لا أحب أن لى الدنیا و ما فیها و إنی أبیت لیلة لیس لى زوجة؛ دوست ندارم که دنیا و آنچه در آن است، از آن من باشد، ولی یک شب را بی‌همسر به سر ببرم. سپس فرمود: دو رکعت نمازی که مرد زن‌دار بخواند، با فضلیت‌تر از نماز مردی بی‌زن است که شب را به عبادت دارد و روز را به روزه به شام رساند».

سپس پدرم هفت دینار به وی داد و فرمود: «این پول را هزینه ازدواج خود کن». امیر مؤمنان علی (علیه السلام) نیز سفارش می‌فرمودند که ازدواج کنید؛ چرا که رسول خدا (ص) بسیار می‌فرمودند: هر کس دوست دارد که از سنت من پیروی کند، باید ازدواج کند؛ زیرا تزویج نمودن از سنت من است. و در پی زاد و ولد باشید که فردای قیامت من در برابر امت‌های دیگر به بسیاری شما فخر می‌ورزم.

کلمات کلیدی: ازدواج، زناشویی، پیش از ازدواج، دانستنی های ازدواج، آموزش های قبل از ازدواج، آموزش های بعد از ازدواج، دانستنی های ازدواج، شرایط ازدواج، انتخاب همسر، اخلاق در ازدواج، تشکیل خانواده، آشنایی قبل ازدواج، همسریابی، همسر گزینی، ازدواج موفق، زندگی مشترک، موانع ازدواج، ازدواج pdf، ازدواج در اسلام pdf،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.