دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب غیرت شما را رخصت؛ بررسی کارنامه هنری فرامرز قریبیان

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب غیرت شما را رخصت؛ بررسی کارنامه هنری فرامرز قریبیان

کتاب غیرت شما را رخصت؛ بررسی کارنامه هنری فرامرز قریبیان تألیف محمد سلگی، آثار بازیگری که نزدیک به پنجاه سال در سینمای ایران فعالیت کرده و به نقش‌های گوناگونی جان بخشیده است را بررسی می‌نماید. 

این نوشتار، آثار مهم قریبیان از خاک و گوزن‌ها تا ردپای گرگ، مرد بارانی و گناهکاران را تحلیل می‌کند تا بهانه‌ای برای بزرگداشت این بازیگر نامدار و خاطره آفرین باشد. وی پنجاه سال است که در قاب سینمای ایران ایستاده و نفس می‌کشد. کارنامه‌ی او پر از فیلم‌های گوناگون در ژانرهای مختلف است. او در این سال‌ها چند نسل از مردم را به تاریک خانه‌ی سینما کشانده و خاطره آفریده است.

در بخشی از کتاب غیرت شما را رخصت؛ بررسی کارنامه هنری فرامرز قریبیان می‌خوانیم:

«رد پای گرگ»، با موسیقی خوش نشسته و نوستالژیک فریبرز لاچینی. با سکانس ابدی چکه‌های خون بر کفش رضا و اسب دوانی او در خیابان‌های تهران که به قول اصغر فرهادی ((همین یک سکانس به اندازه‌ی یک فیلم سینمایی لذت بخش است)). رضا و صادق خان و طلعت و آقا تهرانی: ((آق تهرانی تو عکس باشه، او عکس بره سینه‌ی‌ دیوار، دیگه اون دیوار نمی‌ریزه)). نامه‌ی آهنگین صادق به رضا که با ((سلام به عالم عشق و معرفت)) شروع می‌شود و با ((غیرت شما را رخصت)) به اتمام می‌رسد.

سکانس پایانی فیلم را به خاطر بیاورید: شب؛ موسیقی روی تصویر؛ رضا بعد از تسویه حساب با صادق در قاب تصویر حرکت می‌کند. سپس طلعت (گلچهره سجادیه) و سپس نگین (نیکی کریمی) و سپس داریوش در کنار قهرمان زخم خورده که استوار و مردانه در خیابان‌های تهران قدم بر زمین می‌کوبد، گام بر می‌دارند. همچنان موسیقی نواخته می‌شود...

کلمات کلیدی: سینما، فرامرز قریبیان فیلم، فرامرز قریبیان فیلم ها، فرامرز قریبیان بازیگر، فرامرز قریبیان بیوگرافی، فرامرز قریبیان قبل از انقلاب، فرامرز قریبیان در فیلم گوزنها، دانلود کتابهای سینمایی pdf، کتاب های مربوط به سینما،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.