دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب جویندگان

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب جویندگان

کتاب جویندگان سومین اثر ادبی حمید جعفری، مجموعه‌ای از 12 داستان کوتاه به نام‌های: از تصور تا واقعیت، جویندگان، حس غریب، هذیان، مهربانی نامیرا، غرور، بارانی، گریپ فروت، چشم زخم، مغالطه، بُعد تاریکی و بوی آشنایی است.

داستان‌های این اثر با مضامین اخلاقی مبتنی بر واقعیت‌های اجتماعی نگارش شده‌اند. برای حُسن شروع، اولین داستان در مورد شهدای والامقام دفاع مقدس است. برخی داستان‌ها نیز بر اساس واقعیت‌هایی هستند که تا به حال در هیچ جای دیگری بیان نشده‌اند.

در بخشی از کتاب جویندگان می‌خوانیم:

باد و بوران به شدت در حال وزیدن است. آن‌قدر سردند که همچون چنگال بر صورتم کشیده می‌شوند. هیچ برگی هم برایم نمانده تا مشتی محکم بر دهان‌شان بگوید و گرمم کند، پاییز ناجوانمردانه برگ‌هایم را به یغما برد. پرنده‌های نغمه‌سرا هم کوچ کرده‌اند. تنها دلخوشیم ترانه‌های آن‌ها بود. من ماندم و یک تنهی لخت و عور. راستی نه... یکی مانده. یکی که الهی نمی‌ماند. بعضی‌ها رفتن‌شان بر بودن شان ترجیح دارد. الهی کمرش را تبر می‌شکست. مغرورتر از او در تمام جنگل نیست. همه از دست زبانش می‌نالند. 

همسایه مغرورم خیلی به خودش می‌نازد. به قد سر به فلک کشیده، شاخه‌های پیچ در پیچ، تنه ضخیم و ریشه‌هایی که در اعماق زمین نفوذ کرده‌اند و زمستان را برای او مانند تابستان دلچسب می‌کنند. کی می‌شود صدای خوردن تبر به کمرش را بشنوم. دیگر تحمل توهین و تحقیر کردن‌هایش را ندارم. هر چیزی که لایق خودش است را بارم می‌کند: «مردنی... چوب خشکه... هیزم مطبخ. زغال گرسی» لیچارهایش هیچ‌وقت تمامی ندارد. همیشه بد دهانی‌هایش مثل سوت در گوشم می‌پیچد. این سوز سرما هم بدتر دیوانه‌ام می‌کند. هم از درون ویرانم و هم از بیرون. مثل حباب نگران لب یک رود، می‌ترسم بترکم. می‌ترسم دق کنم. خشک شوم. خیلی اذیت می‌کند. خدا از او نگذرد. کم به من ستم نمی‌کند. اگر می‌توانستیم، خودم ریشه‌اش را می‌خشکاندم ولی افسوس! افسوس که من مثل او نیستم.

کلمات کلیدی: داستان فارسی، مجموعه داستان کوتاه، دانلود مجموعه داستان، مجموعه داستان، داستان کوتاه، داستان های کوتاه، دانلود داستان کوتاه، دانلود داستان ایرانی، داستان ایرانی، pdf داستان رایگان،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.