دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب غلبه بر تعلل‌ورزی بر مبنای نظریه رفتار برنامه‌ریزی شده

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب غلبه بر تعلل‌ورزی بر مبنای نظریه رفتار برنامه‌ریزی شده

کتاب غلبه بر تعلل‌ورزی بر مبنای نظریه رفتار برنامه‌ریزی شده نوشته‌ی محبوبه طلعتی دوغ آبادی و عادل احمدی گل راهنمایی‌ است برای جلسات آموزشی غلبه بر تعلل‌ورزی ویژه مشاورین و افراد تعلل‌ورز.

رفتار انسان بازتابی از عوامل مختلف است و شناخت این شبکه علیتی به منظور تحت تأثیر قرار دادن عوامل مؤثر بر رفتار از جمله امور بسیار مهمی است که طی سالیان متمادی متخصصان علوم رفتاری در پی آن بوده و هستند. دامنه شبکه مذکور نیز به حدی وسیع است که از انسانی به انسانی دیگر و از گروهی به گروه دیگر متفاوت هست.

تعلل‌ورزی یکی از رفتارهای مهم در روابط انسانی است که هم در حیطه فردی و هم گروهی جلوه‌هایی گوناگونی دارد. برخی افراد آگاهانه و برخی ناآگاهانه این رفتار را برمی‌گزینند، برخی با میل و اراده برخی به صورت غیرارادی و جهت غلبه بر مشکلاتی که به وجود می‌آید این رفتار را بروز می‌دهند؛ بنابراین بروز و عدم بروز تعلل‌ورزی به عوامل شخصی و اجتماعی بسیاری مرتبط است که بسیاری اوقات به عنوان رفتاری دردسر‌ساز و گاهی به عنوان یک رفتار که ممکن است برای فرد سودمند باشد، تفسیر می‌شود.

برای غلبه بر مشکلات ناشی از تعلل‌ورزی تدابیر بسیاری اندیشیده شده است چراکه تعلل‌ورزی مشکل مربوط به دوره‌های مختلف بشری است و مختص یک دور خاص نیست ولی در هر دوره شدت و ضعف بروز این رفتار توسط عواملی چون محیطی که فرد در آن رشد پیدا کرده است، باورهایی که در او شکل گرفته است که این باورها می‌تواند مربوط به نگرش شخص در مورد خودش، باور به توانایی‌هایش و باور ذهنی در مورد افراد مهم زندگی‌اش باشد. به همین دلیل بسیاری اوقات اندازه‌گیری رفتار یا عملا غیر‌ممکن است و یا از نظر اخلاقی امکان‌پذیر نیست. به همین دلیل آموزش‌دهندگان و پژوهشگران تعیین‌کنندگان آن را می‌سنجند. در این موارد استفاده از این نظریه‌ها می‌تواند سودمند باشد.

در بخشی از کتاب غلبه بر تعلل‌ورزی بر مبنای نظریه رفتار برنامه‌ریزی شده می‌خوانیم:

فن‌های تغییر هنجار ذهنی فرد تعلل‌ورز

استفاده از فن هم‌پیمانی: شخص با خود عهد ببندد که تعلل‌ورزی نکنند و اگر قراری گذاشت، تلاش کند تا در انجام آن کوشا باشد. در این گونه موارد می‌تواند با خدای خود، با اهل بیت، امام، استاد، همسر و یا دوست خود، عهد خود را در میان بگذارد و از آنان همکاری بطلبد. توجه به الزام‌آور بودن عهد و میثاق نکته‌ا‌ی غیر‌قابل انکار و انسانی است.

استفاده از فن تحت فشار قرار دادن خود توسط فرد: دنیا پر است از آدم‌هایی است که منتظرند از راه برسند و به آن‌ها انگیزه لازم بدهند تا به انسانی تبدیل شوند که آرزوی آن را دارند، مشکل این است که هیچ‌کس قرار نیست به نجات آن‌ها بیاید. کاری که باید بکنید این است که در خود این عادت را ایجاد کنید که خودتان را تحت فشار بگذارید و منتظر نمانید تا شخص دیگری بیاید و این کار برای شما بکند. استاندارهایی که برای کار و رفتار خود تعین می‌کنید باید از آنچه دیگران می‌توانند برای شما تعیین کنند بالاتر باشد. این را به صورت یک بازی برای خود در آورید که کمی زودتر کار را شروع کنید، کمی بیشتر کار کنید و کمی دیر‌تر کار را تعطیل کنید. افراد موفق همواره برای بالا بردن کارایی شان خود را تحت فشار قرار می‌دهند افراد ناموفق باید نظارت و رهبری شوند تا توسط دیگران تحت فشار قرار گیرند (برایان تریسی).

استفاده از فن ترغیب خود به فعالیت: خودتان مشوق خودتان باشید. در هر شرایطی به دنبال کسب نتایج خوب باشید. به جای تمرکز بر مشکلات به دنبال راه حل بگردید. همواره فردی خوش بین و سازنده باشید (برایان تریسی).

کلمات کلیدی: خودسازی، تعلل ورزی چیست، تعلل ورزی، تعلل ورزی تحصیلی، معنی تعلل ورزی، تعلل ورزی تحصیلی چیست، درمان اهمال کاری، غلبه بر اهمال کاری، دلایل اهمال کاری، کتاب اهمال کاری،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.